„𝑁𝑖𝑒𝑤𝑎𝑧̇𝑛𝑒 𝑗𝑎𝑘 𝑜 𝑡𝑜𝑏𝑖𝑒 𝑚𝑜́𝑤𝑖𝑎̨, 𝑤𝑎𝑧̇𝑛𝑒 𝑏𝑦 𝑚𝑜́𝑤𝑖𝑙𝑖”…?
„𝑁𝑖𝑒𝑤𝑎𝑧̇𝑛𝑒 𝑗𝑎𝑘 𝑜 𝑡𝑜𝑏𝑖𝑒 𝑚𝑜́𝑤𝑖𝑎̨, 𝑤𝑎𝑧̇𝑛𝑒 𝑏𝑦 𝑚𝑜́𝑤𝑖𝑙𝑖”…? Okazuje się, że nie do końca…
Wprawdzie rozgłos często jest pożądany przez marki próbujące wypromować swoje produkty lub usługi, to jednak dążenie do wzbudzenia kontrowersji, oburzenia, czy niesmaku nie jest dobrym działaniem.
Chociaż nazwa firmy dotrze do szerszego grona odbiorców, jednak po pierwsze, to nie jest typowo grupa docelowa, a po drugie — rozgłos minie, emocje opadną, ale zła reputacja zostaje. A jej naprawienie zajmie najpewniej dłużej, niż gdyby od początku promować markę w etyczny sposób.
Zatem być może strategiczne budowanie rozpoznawalności i dobrego imienia firmy zajmie dłużej, ale jest to przyszłościowa inwestycja, która z czasem przyniesie rezultaty i to bardziej zadowalające oraz trwałe niż zastosowanie chwytliwej, szokującej kampanii.
Na co więc postawić?
Dbanie o spójny wizerunek na wszystkich kanałach komunikacji — dostosowany do charakteru marki oraz taki, który zapadnie odbiorcom w pamięć.
Znajomość grupy docelowej — upewnij się, że wiesz, kim są osoby, do których dotrzeć i gdzie można je znaleźć.
Odpowiedni ton i język komunikacji — zadbaj, aby treści przekazywane przez firmę były zgodne z jej wartościami, a także wpisujące się w sposób rozmowy grupy docelowej.
Zaopiekowanie się klientami — odpowiadaj na ich pytania, pomagaj rozwiązywać trudności i spełniaj marzenia.
Reklama — w natłoku informacji, a także wśród wielu profili w social mediach, może być trudno się przedostać do świadomości grupy odbiorczej, mimo dobrego contentu.
Ciekawe, różnorodne materiały — nie zapomnij, aby dawały odbiorcom jakąś wartość! To nie mogą być tylko treści sprzedażowe.
Potrzebujesz pomocy w zbudowaniu dobrego wizerunku marki oraz dotarciu do wymarzonych klientów? Zapraszamy do kontaktu
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy