Lejek sprzedażowy.

Lejek sprzedażowy lub lejek zakupowy są reprezentacją ścieżki zakupowej klienta, zwracają uwagę na poszczególne etapy jego podróży, zanim kupi dany towar lub usługę.

Co istotne, lejek zwęża się ku dołowi, czyli w każdym etapie zmniejsza się grono osób, które potencjalnie mogą zostać klientem, aż finalnie zostają tylko Ci, którzy będą zdecydowani.

W zależności od branży, czy indywidualnych potrzeb lejek może się nieco różnić, jednak z reguły ma on formę odwróconego trójkąta, podzielonego na pola:
🔹 budowanie świadomości;
🔹 zainteresowanie;
🔹 wzbudzanie pożądania;
🔹 sprzedaż.

Dobrze przemyślany lejek sprzedażowy to narzędzie pozwalające utworzyć i wdrożyć plan działania. Służy także do analizy skuteczności i optymalizacji czynności w trakcie trwających kampanii oraz pomaga w automatyzacji wielu procesów. Świadome podejście do tego zagadnienia ułatwia również realizację celów biznesowych.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *