reklama-na-fb

9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku 

9 najczęstszych błędów popełnianych podczas reklamowania na Facebooku

Korzystanie z guziczka promuj post (nie chcemy dotrzeć do każdego odbiorcy, „który lajkuje wszystko jak leci”, tylko znaleźć najlepszą grupę docelową).

Nie wybieranie grupy docelowej pod względem zainteresowań, lokalizacji, płci, wieku.

Wybieranie zbyt dużej grupy docelowej.

Nie kadrowanie reklam, każde urządzenie (tablet, mobile, komputer, reklama z boku) wyświetla reklamę inaczej. Na każdym należy sprawdzić jak wygląda. Teksty przesunąć, bo reklama w widoku jest mniejsza, dopiero po kliknięciu widać cały obraz (ale większość odbiorców nie dociera do tego punktu;)). Później okazuje się, że głowa jest ucięta, co wygląda niezbyt zachęcająco .

Brak emotikon, reklama jako zlepek tekstu, reklama sprzedażowa, brak tekstów angażujących odbiorcę, brzydka, niedopracowana grafika. Facebook to portal rozrywkowy. Nikt nie przychodzi tu, żeby oglądać nudne reklamy  Masz 1 sekundę na zainteresowanie odbiorcy, zanim nie przewinie do następnego postu i który nie znosi reklam. 😡

Nie zmienianie reklamy, tekstu do reklamy czy zdjęcia. Muszę to napisać, ponieważ to jest straszne, zauważyłam, że nawet te osoby, które nazywają się marketingowcami, ciągle „tłuczą” tę samą reklamę. To się nie sprawdza, zmieniaj, bo to się nudzi (przynajmniej mi ). Jest naprawdę dużo możliwości, reklama karuzelowa, film czy post.

Nie sprawdzanie statystyk, które pokazują nam, co nie działa, kto klika i pomaga nam zrobić następną, lepszą reklamę.

Nie robienie kilku różnych zestawów reklam, na inne grupy docelowe i z inną wizualizacją, testowanie ich i wyłączanie, tej z najgorszymi wynikami czy za drogiej.

Zbyt duża lub zbyt mała częstotliwość reklam.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *