Co oznacza brand equity?

Brand equity, czyli wartość marki to suma wszystkich pozytywnych skojarzeń, zaufania i lojalności wśród klientów, które sprzyjają budowaniu dobrej pozycji firmy na rynku.

Wysoka wartość marki przynosi wiele korzyści, takich jak możliwość ustalenia większej ceny produktów lub usług, stałych klientów, przewagę nad konkurencją, czy większą skuteczność działań marketingowych.

Co składa się na wartość marki? To między innymi:

🔸 Świadomość marki — czyli jak dobrze klienci ją rozpoznają i pamiętają. Im większa jest świadomość, tym bardziej firma ona obecna w umysłach konsumentów.
🔸 Ocena jakości — dotyczy postrzeganej jakości produktów lub usług oferowanych przez markę. Wysoka jakość związana jest z zaufaniem oraz satysfakcją klientów.
🔸 Skojarzenia z marką — mowa o emocjach i skojarzeniach, jakie odbiorcy mają wobec firmy. Pozytywne mogą wzmacniać relacje z klientami, rozwijając ich lojalność.

Jak dbać o wysoką wartość marki?

Budowanie wartości marki to najczęściej długotrwały proces, który wymaga spójnych działań marketingowych, To inwestycja tu i teraz, ale dzięki wartościowemu przekazowi, firmy zyskują uznanie u odbiorców. Jednak to, co istotne — klienci nie mogą się rozczarować jakością produktu/usługi, a więc należy unikać obietnic reklamowych bez pokrycia. Również kontakt z marką, zarówno ten przed sprzedażą, jak i po niej, powinien być satysfakcjonujący, ponieważ buduje to dobrą relację.

Brand equity to nie tylko wartość finansowa marki, ale przede wszystkim jej reputacja i miejsce w sercach klientów, a silna marka to fundament, na którym można oprzeć długoterminowy sukces oraz rozwój firmy.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *