Sukces marki Red Bull. Co za nim stoi?
Kto z nas nie kojarzy hasła „Red Bull doda Ci skrzydeł”?
Jest na tyle zakorzenione w naszej świadomości, że wiele osób w chwili spadku energii, automatycznie myśli o wypiciu właśnie tego napoju, aby się pobudzić. Dlaczego tak się dzieje i co stoi za popularnością marki? Sprawdźmy!
Przede wszystkim, Red Bull to nie tylko walory smakowe i napój energetyczny, ale również cała filozofia życia. Marka wspiera różne inicjatywy — zwłaszcza sportowe, organizując oraz sponsorując przeróżne wydarzenia z nimi związane (np. słynny skok ze stratosfery Felixa Baumgartnera, czy konkurs lotów na byle czym).
Wspierają również utalentowanych zawodników, którzy w zamian za to oznaczają swoje stroje logo firmy. Tak więc działania firmy są świetnym przykładem na budowanie rozpoznawalności i zaangażowanej społeczności.
Organizowanie wydarzeń jest metodą pozyskania rzeszy wiernych klientów, którzy skojarzyli Red Bull z przyjemnymi doznaniami. Marka tworzy niezapomniane wrażenia i emocje, a ludzie chcą doświadczać ich częściej.
W swoich kampaniach reklamowych kładą nacisk na dynamiczny przekaz oraz podkreślenie energetyzującej mocy produktu, która ma dodać motywacji oraz odwagi do działania — zarówno w codziennych zmaganiach, jak i ekstremalnych akcjach.
Warto również wspomnień o charakterystycznym przekazie reklamowym w stylu kreskówki, który dzięki zastosowaniu humoru, skutecznie przyciąga uwagę.
Także aktywność w sieci Red Bulla zrzesza liczne grono odbiorców — tworzą m.in. niesamowite filmiki związane ze sportami ekstremalnymi.
Co sądzisz na temat tej strategii?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy