ESP — Emotional selling proposition.
ESP — Emotional selling proposition, można przetłumaczyć jako Emocjonalne Argumenty Sprzedażowe. Celem tej techniki jest skoncentrowanie się na emocjach odbiorców, zamiast przedstawianiu racjonalnych powodów do skorzystania z oferty lub na prezentowaniu cech czy specyfikacji.
Metoda ta działa wyłącznie, gdy dobrze znamy swoją grupę docelową i rozumiemy jej wartości oraz potrzeby. To także sposób na zbudowanie więzi między marką a odbiorcą. ESP wykorzystuje opowiadanie historii, która wzbudza emocje klientów — najczęściej wzruszenie, empatię, nostalgię, radość. Pozwala wczuć się w narracje, a nawet stać się jej częścią, co wzbudza zaciekawienie i zaangażowanie. Marka zyskuje autentyczność, jest to także sposób na zyskanie lojalności klientów, których światopogląd rezonuje z przekazem marki.
Przykłady takich kampanii? Oto one: Nike „Just Do It” – inspirująca do podejmowania wyzwań.
Dove „Prawdziwe piękno” – pokazująca różnorodne oblicza kobiecej urody, czego celem jest wzmocnienie poczucia piękna we własnej skórze.
Apart i seria świątecznych reklam — odnoszą się do ciepła, rodziny, relacji. Mają przyjemny klimat i wywołują wzruszenie.
W kreowaniu marki chodzi nie tylko o sprzedaż, gdyż dla odbiorców coraz większe znaczenie ma autentyczność i wartości zgodne z ich poglądami. Warto o tym pamiętać podczas tworzenia strategii.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy
