benchmarking

Benchmarking.

Nawiązując do ostatnio wspomnianego zagadnienia analizy konkurencji, warto zwrócić uwagę na pojęcie Benchmarkingu.
👉 Benchmarking to technika polegająca na porównywaniu swojej marki do innych, odnoszących sukcesy na rynku. To forma analizy porównawczej, której efektem jest wprowadzenie w życie działań konkurencji, które są skuteczne.
Wyróżnikiem tej metody jest SYSTEMATYCZNOŚĆ działania oraz porównania „w górę”, czyli w odniesieniu do najlepszych firm.

Jakie aspekty się porównuje?
Tak naprawdę można przeanalizować każdy obszar. Przykładowo:
◾ sposób komunikacji;
◾ metody zarządzania procesami;
◾ standardy obsługi klienta;
◾ reakcje w obliczu kryzysów;
◾ relacje z partnerami biznesowymi i nawiązywane współprace.

Co sądzicie na temat benchmarkingu? My uważamy, że warto mieć na uwadze działania konkurencji, jednak w marce chodzi przede wszystkim o autentyczność. Jeśli strategia X sprawdza się w marce Y, to super. Jednak jeśli wprowadzimy ją we własnej marce, a nie będzie ona odpowiadała naszym wartościom, to nikłe szanse na powodzenie.
Zatem: inspiracja TAK 👍 kopiowanie NIE 👎

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy
benchmarking

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *