Efekt Baader-Meinhof
Czy zdarzyło Ci się kiedyś poznać coś nowego, zwrócić na coś uwagę, a następnie widzieć to wszędzie? To właśnie efekt Baader-Meinhof, znany również jako frequency illusion.
Nasz mózg zaczyna zauważać rzeczy, które dotychczas ignorował, ponieważ teraz są one „na radarze”, zostały przywołane do świadomości. To fajna ciekawostka, jednak co, gdyby tak wykorzystać ją do rozwoju marki?
Jak to działa?
Gdy klient zetknie się z daną marką i zainteresuje go jej przekaz (tym bardziej, jeśli zostanie wzbudzona potrzeba posiadania danego produktu/skorzystania z oferty), jego mózg może podświadomie szukać podobnych informacji. To dlatego, po obejrzeniu dobrej reklamy, produkt wydaje się „pojawiać” w innych miejscach – na billboardach, w postach na social mediach, a nawet w rozmowach ze znajomymi.
Jeśli nie wierzysz, to zrób mały eksperyment — wychodząc na ulicę, zacznij rozglądać się za srebrnymi samochodami. Zwykle o nich nie myślisz, więc Twój mózg ignoruje fakt, jak wiele ich widzisz!
Jak wykorzystać to w marketingu?
Aby maksymalnie skorzystać z efektu Baader-Meinhof, najczęściej nie wystarczy jednorazowa kampania. Konieczna jest spójność i wielokanałowość – Twoja marka powinna pojawiać się na różnych platformach i w różnorodnych formach, które warto połączyć:
– Social Media – regularne posty, reklamy, współprace z influencerami.
– Reklama tradycyjna – banery, ulotki, billboardy.
– E-mail marketing – subtelne przypominanie o ofercie poprzez newslettery.
– Wideo i treści multimedialne – krótkie filmiki, webinary, podcasty.
Dlaczego to działa?
Wielokrotne zetknięcie się z marką utrwala jej obecność w umyśle konsumenta. Z czasem produkt zaczyna być postrzegany jako część codziennego życia, co zwiększa szanse na zakup.
Nie musisz być wszędzie naraz, ale musisz być tam, gdzie jest Twój klient.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy do współpracy.
+48 577 853 535 // kontakt@coachbiz.pl