Co-creation.

🤝 Co-Creation, czyli współtworzenie, to proces, w którym marka i jej klienci łączą siły, aby wspólnie tworzyć produkty, treści lub doświadczenia. Stanowi pomost między kreatywnością firmy, a jej społeczności.

Przynosi także wiele korzyści:
– wzrost zaangażowania odbiorców;
– zbudowanie relacji oraz lojalności;
– poczucie klientów, że ich potrzeby są ważne dla danej marki;
– tworzenie pozytywnego wizerunku firmy;
– zwiększenie sprzedaży;
– oszczędność (klient sam powie, czego mu trzeba).

👉 Które marki zdecydowały się na takie działanie? Czyli kilka przykładów z życia:
– Doritos oraz „Crash the Super Bowl” — czyli zaproszenie klientów do zaprezentowania swojej wizji reklamy. W nagrodę najlepsza zostawała emitowana w telewizji.
– Lego Ideas — na platformie można umieścić własne pomysły oraz projekty nowych zestawów klocków.
– Starbucks oraz program „My Starbucks Idea” — pozwala klientom dzielić się swoimi pomysłami na nowe produkty i usługi.

Współtworzenie to nie tylko trend, to filozofia, która może odmienić sposób, w jaki postrzegamy marketing. Dzięki tej bliskiej relacji z klientami możemy budować bardziej wartościową i bliską dla odbiorców markę.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *