Wskaźnik ROI

ROI to skrót od angielskiego: return on investment.
Można to przetłumaczyć jako zwrot z inwestycji, czyli miarę do oceny skuteczności podjętych działań. Daje informację, czy opłacało się podejmować dane kroki oraz, czy pożądane cele zostały zrealizowane w odpowiednim stopniu.
 

Najprościej mówiąc: czy nakład finansowy włożony w realizację zdań się zwróciły (najlepiej z nawiązką 🙂 )
 

Jak się wylicza ROI? 🤔
 

Należy skorzystać ze wzoru:
 
ROI = (przychód – koszt sprzedanych towarów i usług) / koszt sprzedanych towarów i usług x 100%
 
gdzie:
 
◾ przychód — kwota za jaką został sprzedany towar/usługa;
 
◾ koszt sprzedanych towarów i usług — koszt wytworzenia produktu/usługi oraz reklamy.
 

Stosujecie ten wskaźnik? A może kierujecie się innymi wzorami do oceny efektywności działań? Dajcie znać w komentarzu! ☺
 

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *