Kompozycja 4P.
Kompozycja marketingowa 4P znana jest również jako “marketingowy mix”, który składa się z kluczowych składników, które pozwalają wytyczyć strategie reklamowe i promocyjne marki.
P – Product (produkt) — czyli usługi lub produkty, które firma oferuje. W tym punkcie zadaniem jest stworzenie takiej oferty, która zainteresuje wybraną grupę docelową lub odwrotnie — określenie grupy docelowej pod kątem towarów.
P – Price (cena) — Gdy uda się ustalić ofertę, należy rozważyć cenę, która jednocześnie pozwoli osiągnąć korzyści finansowe, ale i będzie akceptowalna dla klientów. Ważne, aby była adekwatna co do jakości towaru/usługi, rynkowej wartości oraz propozycji konkurencji.
P – Place (miejsce) — Ta kategoria dotyczy formy sprzedaży. Należy przemyśleć, gdzie przebywa grupa docelowa i gdzie preferuje robić zakupy, czy stacjonarnie, czy może online? To moment na zaplanowanie całej logistyki.
P – Promotion (promocja) — czyli strategie reklamowania oferty, budowania pozytywnego wizerunku firmy oraz dobrych relacji z odbiorcami. Należy się zastanowić, jakimi sposobami i kanałami wypromować swoją markę.
Jakie są zalety tej strategii?
Stanowi ramowy szablon tworzenia strategii, a jednocześnie daje możliwość aktualizacji według zapotrzebowań;
pozwala osiągać cele biznesowe dzięki uwzględnieniu istotnych składników marketingowych;
daje jasne wytyczne, którymi cały zespół może się kierować w swoich działaniach.
Co sądzisz o takim podejściu?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy