Jak sprzedawać, nie sprzedając w Internecie
Każdy tego pragnie. 😉 Misja, odkryte dlaczego robię to, co robię, czysta intencja, są bardzo ważne w budowaniu marki. Bez nich biznes nie przynosi według mnie, spełnienia. Jednak równie bardzo ważne, jest to, żeby marka zarabiała.
Tymczasem, wśród moich klientów cały czas występuje problem ze sprzedawaniem w Internecie. Postanowiłam, więc rozprawić się z tematem i przedstawić kilka mitów, faktów i moich tricków, dotyczących sprzedaży.
✔️ Docelowo, Social Media: Facebook, czy Instagram są platformami rozrywkowymi. Odbiorca, więc właśnie po to z reguły tam przychodzi. Po informację, rozrywkę, nie żeby kupić.
✔️ Nie lubimy, jak nam się sprzedaje, ale lubimy kupować.
✔️Jesteśmy coraz bardziej wyczuleni na tricki sprzedażowe, marketingowe.
✔️ Odbiorca nie kupi od Ciebie, jeśli Cię nie zna, bo niby dlaczego, na rynku jest mnóstwo produktów, no chyba, że akurat trafiłeś w potrzebę.
Jednak chcemy sprzedawać… i co dalej?
Tak, więc czas na fakty.
✔️ Social Media to platforma do budowania marki, nawiązywania relacji, zaufania i widoczności. To nie zajmuje 5 minut. Jak przychodzi do mnie klient i pyta, to kiedy będę sprzedawać i oczekuje w pierwszym tygodniu, to zawsze powtarzam jak mantrę. Nowej firmie zajmuje to czas, trzeba konsekwentnie publikować posty odpowiedniej treści, zainwestować w reklamę, budować społeczność i relacje. Facebook i inne media ograniczają zasięgi, nie ma innej drogi.
Jakie mam tricki?
Jestem autentyczna, nie udaję nikogo, wierzę w swoją usługę i oddaję jej serce. Prawdziwie dzielę się wartością, nie wszystko jest sprzedażą i nie jest to głównym celem. I to starczy? .
Nie😊
Według mnie, należy budować markę. Świadomie, wiedzieć jakie ma się wartości, misję, co pisać.
To czyli jak?
Sprzedaż w Internecie, bowiem dzielę na bezpośrednia i ukrytą.
✔️Bezpośrednia – kiedy potrzebujesz sprzedać krowę, mówisz, że chcesz sprzedać krowę. Oczywiście nie w każdym poście. Bo to jest nudne i denerwujące. Jednak raz na jakiś czas dobrze przyjmowane. Tak uważam, bo autentyczne, ludzie wolą czasami coś wprost, bez podchodów i ściemniania.
✔️Ukryta – bardzo subtelne przemycanie w tekstach, informacji o marce, budujące świadomość Odbiorcy, co sprzedajesz, jakie masz wartości i misję. Publikowanie wartościowych treści.
Przyjrzyj się moim postom, bardzo często używam #markizduszą, czy zdania: Silna marka zaczyna się w Tobie. To między innymi jest właśnie budowanie świadomości w treści.
A twierdzenie: mam wolne miejsce na budowę marki osobistej, gdzie Cię nauczę sprzedawać, odkryję misję i wartości, to sprzedaż bezpośrednia. 😋
Nie uznaję się za specjalistę od sprzedaży, jestem pewna, że świadoma komunikacja i budowanie marki w niej pomaga. Taka oto moja teoria, chętnie posłucham o Twojej.
#markizduszą