hasło reklamowe

Hasło reklamowe

Hasło reklamowe – mocny punkt marki firmy:

Wyróżniające hasło reklamowe to marzenie wielu marek. Kilka słów może działać na świadomość konsumenta, przekazywać misję czy budzić potrzebę zakupową. Być obietnicą marki, nawiązywać do wartości, jej tradycji (Grycan – lody od pokoleń)
Warto się do tego przyłożyć i sięgać wyobraźnią daleko. Tam, gdzie pragnienia, potrzeby czy niepokój odbiorcy. Tam, gdzie cechy słabe są zamienione w mocne i wyróżniające punkty.
Gdzie mała Żabka z małego sklepu, robi wielki. A wielki mówi, jesteśmy czymś więcej.
Żabka mały, wielki sklep.
Ja jestem zachwycona tym hasłem.
Hasło reklamowe powinno być proste, wyróżniające i takim nie będzie, jeśli wszyscy używają popularnych słów np. tanio, taniej, nisko czy też skupiają się na cenie.
Biedronka Codzienne niskie ceny.
Real Wielki wybór, niskie ceny
Auchan Zbijamy ceny zawodowo
Choć niektórzy wyróżniający traktują bardzo dosłownie 😉
Media Markt: Nie dla idiotów.
Choć zadanie spełnione, przebili się do świadomości odbiorców, być może ta prowokacja miała właśnie takie cel, nawet jeśli czasem krytykowana. Obecnie marka zaniechała tego hasła.
Uwielbiam gry słowne:
Red Bull dodaje skrzydeł, z Kasią nam się upiecze, a Ikea nas urządzi.
Cechy dobrego hasła:
  • Krótkie i zapadające w pamięć – maksymalnie 2 – 8 słów
  • Nawiązujące do misji, wartości, obietnicy lub przeszłości firmy
  • Oryginalne i niepowtarzające
  • Odróżniające od innych firm – przewaga konkurencyjna
  • Może być rymowane (Tofifee: Zabawa tkwi w Tofifee) lub grą słów (CCC: Cena czyni cuda)
  • Sięgające dalej
Sztuką jest zrobić krótkie hasło reklamowe i mistrzowie to niewątpliwie:
Alior Bank – Wyższa kultura bankowości.
Czujesz ten prestiż nieprawdaż 😉 Do tego wzmocniony obrazem melonika w reklamach
Plus: Brawo Ja 
Apap – I po bólu
I podium według mnie
Volkswagen Das auto 
Gdyż, co to więcej mówić. To jest to auto i aż auto i zawarte w dwóch słowach.

Gdy Tworzysz dobre hasło sprawdź:

  • Co chcesz wyrazić?
  • Czy spełniłeś swój cel?
  • Czy odbiorca zrozumie cel?
  • Co dajesz odbiorcy?
  • Czego nie dałeś odbiorcy w tym haśle?
  • Czy to co dałeś odbiorcy jest dla niego przydatne?

 

Dobre hasło rzecz wcale niełatwa i warto sprawdzać, czy ktoś nie wykorzystał je wcześniej 😉
Nawet, jeśli to nawiązanie do gwiazdozbiorów, jak w przypadku pewnej marki Mitsubishi hasło:
👉 Mały, wielki wóz
nawet jeśli to porównanie do gwiazdozbiorów, będzie mi się kojarzyć się z Żabką.
A chcemy być oryginalni, nieprawdaż 😉

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *