Influencer marketing — czym jest i jakie ma korzyści?
Kilka lat temu nikt nie traktował poważnie bycia influencerem, ludzie śmiali się, że to nie praca! Jednak w związku z dynamicznym postępem technologicznym i zmianami w mentalności społeczeństwa, pogląd ten uległ zmianie. Dlatego marki coraz chętniej korzystają z influencer marketingu.

To rodzaj działań marketingowych bazujących na nawiązywaniu współpracy biznesowej z osobą posiadającą wpływy w social media. Posiada ona grono fanów, własną społeczność, dobrą reputację oraz jest rozpoznawalna. Działania te mogą odbywać się w różnorodny sposób i za pomocą różnych portali społecznościowych. Influencer dzięki współpracom zyskuje źródło dochodu, a marka rośnie w siłę.











Warto zabezpieczeń interesy dwóch stron i sporządzić umowę, która określi m.in. zakres, czas trwania i sposoby promowania marki.
Tym sposobem w razie sporu, będzie można powołać się na formalny zapis w umowie.
Przed podpisaniem umowy trzeba sprawdzić statystyki i zasięg influencera. Warto zweryfikować, czy obserwatorzy pokrywają się z naszą grupą docelową (oraz czy nie zostali kupieni!). Dobrze jest także prześledzić działalność influencera w internecie na przestrzeni czasu, czy nie brał udziału w kontrowersyjnych wydarzeniach, obniżających jego dobre imię.
____
Potrzebujesz wsparcia w budowaniu dobrego wizerunku Twojej marki?
Zapraszamy!

Brak komentarzy