coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media

Jaka jest najbardziej skuteczna promocja w Social Media?

O mnie /  Blog /  Jaka jest najbardziej skuteczna promocja w Social Media?
 
Promocja w Social Media
Marka osobista i firmy, Social Media

Jaka jest najbardziej skuteczna promocja w Social Media?

  • Katarzyna
  • 15 czerwca, 2020
  • Promocja w Social Media
 

Otrzymałam pytanie, jaki jest najbardziej skuteczny rodzaj promocji w Social Media.

I żartobliwie chciałam odpowiedzieć, ten, który działa. No co, nie mam racji? 😉

Pokusiłam się jednak o argumenty.

Słowo promocja kojarzone jest w dwojaki sposób. Taniej, niżej o procent lub drugi zachwycenie zwiększenie widoczności produktu, prowadzący do aktywizowania sprzedaży.

Taniej nigdy nie będzie dobrze, bo zawsze cierpi na tym jakiś składnik. Czy to jakość lub obsługa, zarówno jeśli kupujesz, jak i sprzedajesz. Odpuśćmy, więc to słowo. 😉

Wracając do pytania i argumentów.
Czynniki, jakie mają wpływ na promocję. Absolutnie z mojego subiektywnego punktu widzenia.

✔️ Wiedza – znajomość rynku, konkurencji, grupy docelowej, cech produktu.

✔️ Intencja – To co sprzedajesz, ma pomóc ludziom. Nie robisz tego dla siebie, (no częściowo). Sprzedaż nie jest wciskaniem. A jeśli taka jest, nikt z niej nie wychodzi zwycięsko.

✔️ Testy, tak reklama to testy, zmiana, analiza. Nie siedzisz w głowach konsumentów, a jeśli myślisz, że tak jest, to jest to zdeterminowane Twoim myśleniem, a nie innych, a to przecież produkt dla nich.

✔️ Cierpliwość, konsekwencja, praca – och ile ja widziałam razy poddawanie się, bo pierwszym czy 50 razem nie wyszło. Owszem, czasem rezygnacja jest dobrym wyjściem, ale gdy wszystkie środki zawiodły. Piszę często, że nawoływanie marketingowców, do wow, ogień, cel, powoduje niecierpliwość osób, które w to wierzą. Chcą wyników na już, najlepiej nic nie robiąc i znowu wołam o głos rozsądku. Większość ludzi na sukces zapracowuje. Jeśli się mylę, podaj mi inny przykład.

✔️ Wiara i nie tylko w swój produkt, czy usługę, ale również w siebie. I niezmiennie będę głosić, jak ważna jest praca mentalna z marką osobistą
Poznanie siebie, wartości i misji. Dotarcie do głębokiej motywacji. Niezachwianego spokoju, o którym tak często piszę, tożsamości. I wiary, że jesteś na właściwym miejscu, masz misję, jesteś potrzebny, wartościowy i ok. Taka wiara, miłość do produktu, siebie i świata, zastępuje wszystkie hocki klocki, marketingu i sprzedaży. Emanujesz entuzjazmem, a to najbardziej ludzi przekonuje. Jednak i wiedza jest potrzeba i o tym jest następny punkt.

✔️ Wiedza praktyczna. Sprzedaż, marketing, przemawianie, relacje, pisanie, grafika. Nie wykorzystywana w zamian, ale świadomie. Jeśli umiesz pisać, przemawiać, będziesz umieć świadomie komunikować. Sprzedawać, ułatwi Ci ten proces. Nie musisz wszystkiego robić sam, jednak znajdź ludzi, firmy pasjonatów, którym będziesz mógł zaufać.

✔️ Zaangażowanie, jakość i dokładność – dobre zdjęcia, grafika, tekst, wartość. Nie da się z byle czego, zrobić coś. Chcesz mieć Klientów premium, daj produkt premium. Zarówno opakuj, jak i zadbaj o jego jakość.

✔️ Pokora – Produkt, usługa, jest Twoja, jednak ma służyć ludziom. Słuchaj ich, szanuj, bądź dla nich, nigdy nie odwrotnie.

Jaka jest, więc najlepsza promocja w Social Media? Skuteczna. 😉
To nie gruszki na wierzbie. Nie powiem Ci jaki masz wybrać kanał, jak to robić. Bo to wymaga, pracy, konsekwencji, analizy, wiedzy. Zbadania potrzeb rynku, konkurencji, cech produktu. Dobrania odpowiedniej strategii. Dla jednych to będzie LinkedIn, dla innych Facebook. Część powinna wybrać reklamę w telewizji, a niektórzy YouTube czy TikTok. Nie wiem dopóki tego nie przeanalizuję. Jest jednak, jak widzisz, kilka ważnych składowych sukcesu.

Pamiętaj jednak, że promocja marki to czas, to trwały komunikat, który zaszczepi się w świadomości konsumentów. Statystyki mówią, że aby odbiorca go dostrzegł, potrzebuje zobaczyć go nawet 6 – 8 razy. A ile żeby utożsamiał z marką? Komunikat musi być odpowiednio dobrany, ma zrealizować cel. Co ma konsument pamiętać o marce? Jeśli jego formuła się wyczerpie, należy go zmienić. Jeśli nie działa, poprawić. Praca, analiza, strategia, konsekwencja i sprawdzanie.

To nie magia. Magia dotyczy tylko w wypracowanej wiary w Tobie, bo jeśli dobrze czujesz się z sobą, rzeczywiście dzieją się cuda. Reszta to warsztat, regularność i nie ma nic wspólnego z hokus pokus i w takie nie wierz.
Jeśli ktoś Ci coś takiego sprzedaje, no cóż, Ty wybierasz na co wydajesz pieniądze.

To na tyle.

I niezmiennie #markizduszą, bo w nie wierzę.

Udostępnij

Brak komentarzy

Pozostaw komentarz Anuluj odpowiedź

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • ROPO. 1 lutego, 2023
  • Wskaźnik ROI 27 stycznia, 2023
  • Marketing na Pinterest. 19 stycznia, 2023
  • Customer Experience. 17 stycznia, 2023

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie
Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.
Ustawienia cookiesAkceptuję cookies
Zarządzaj zgodami

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT