Efekt kuli śnieżnej.
O efekcie kuli śnieżnej w marketingu możemy mówić, gdy strategia działań zakłada początkowo koncentrację na mniejszych działaniach, które stopniowo są zwiększane poprzez regularne budowanie obecności marki oraz relacji z odbiorcami.
Przykład? Tworzenie viralowych treści, które użytkownicy udostępniają. Wprawdzie wpisanie się w trend wymaga nakładu pracy czy kreatywności i nie zawsze udaje się za pierwszym razem, to jednak jeśli odniesie się sukces, użytkownicy poprzez udostępnienia zwiększą nasz zasięg i rozpoznawalność marki, a to nic nas nie kosztuje.
Takie podejście może zapewnić wiele korzyści firmie, jak np.:
budowanie zaangażowania i lojalności;
wzrost organicznego zasięgu i rozpoznawalności marki;
opcję dostosowania budżetu reklamowego — zaczynając od małego, a w razie potrzeby zwiększając;
stosunkowo niski koszt działań w porównaniu do zysków;
możliwość analizy działań oraz ich dostosowania;
szanse na pokazanie wartości i światopoglądu marki.
Uważasz, że dobrym pomysłem jest zacząć od mniejszych działań? A może lepiej od razu postawić na duże? Daj znać!
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy