Na co zwrócić uwagę przy wyborze kolorów marki?
Kolory marki pozwalają lepiej ją zapamiętać klientom!
Wybór kolorów reprezentujących markę to jedna z ważniejszych decyzji podczas tworzenia spójnej identyfikacji wizualnej. Nie tylko będą one towarzyszyć jej we wszystkich miejscach (np. w mediach społecznościowych, na stronie internetowej, na materiałach reklamowych), ale także staną się elementem, dzięki któremu odbiorcy lepiej zapamiętają i rozpoznają później firmę.
Należy więc kwestię kolorów dobrze przemyśleć i zwrócić uwagę, chociażby na skojarzenia, jakie dane barwy wzbudzają.
Czerwień — silne emocje, energia, pasja.
Niebieski — spokój, profesjonalizm, zaufanie.
Zielony — świeżość, natura, zrównoważony rozwój.
Żółty — optymizm, radość, kreatywność.
Czarny — elegancja, tajemniczość, luksus.
Biały — czystość, prostota, nowoczesność.
Fiolet — duchowość, kreatywność.
Brąz — bezpieczeństwo, stabilność, zaufanie.
Co jeszcze jest istotne?
Branża — należy dostosować kolory do charakteru działalności.
Przekaz — czyli co chcemy, aby nasza marka przekazywała odbiorcom, jaką mamy misję, wartości?
Ilość — lepiej unikać zbyt wielu kolorów, ponieważ trudniej je zapamiętać.
Grupa docelowa — warto zwrócić uwagę na to, kim są te osoby, jaki mają styl życia, jakie preferencje.
Potrzebujesz identyfikacji wizualnej, porady, które barwy najlepiej będą oddawały duszę Twojej firmy? Zapraszamy
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy