Na co zwrócić uwagę przy wyborze kolorów marki?

Kolory marki pozwalają lepiej ją zapamiętać klientom!

Wybór kolorów reprezentujących markę to jedna z ważniejszych decyzji podczas tworzenia spójnej identyfikacji wizualnej. Nie tylko będą one towarzyszyć jej we wszystkich miejscach (np. w mediach społecznościowych, na stronie internetowej, na materiałach reklamowych), ale także staną się elementem, dzięki któremu odbiorcy lepiej zapamiętają i rozpoznają później firmę.

Należy więc kwestię kolorów dobrze przemyśleć i zwrócić uwagę, chociażby na skojarzenia, jakie dane barwy wzbudzają.

🔴 Czerwień — silne emocje, energia, pasja.
🔵 Niebieski — spokój, profesjonalizm, zaufanie.
🟢 Zielony — świeżość, natura, zrównoważony rozwój.
🟡 Żółty — optymizm, radość, kreatywność.
⚫ Czarny — elegancja, tajemniczość, luksus.
⚪ Biały — czystość, prostota, nowoczesność.
🟣 Fiolet — duchowość, kreatywność.
🟤 Brąz — bezpieczeństwo, stabilność, zaufanie.

Co jeszcze jest istotne? 👇👇

Branża — należy dostosować kolory do charakteru działalności.
Przekaz — czyli co chcemy, aby nasza marka przekazywała odbiorcom, jaką mamy misję, wartości?
Ilość — lepiej unikać zbyt wielu kolorów, ponieważ trudniej je zapamiętać.
Grupa docelowa — warto zwrócić uwagę na to, kim są te osoby, jaki mają styl życia, jakie preferencje.

Potrzebujesz identyfikacji wizualnej, porady, które barwy najlepiej będą oddawały duszę Twojej firmy? Zapraszamy 🙂

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *