Dlaczego misja marki jest tak ważna?

Misja marki to bardzo ważna deklaracja, opisująca cel istnienia firmy, jej wartości oraz korzyści, jakie przynosi odbiorcom. Stanowi niezwykle ważny fundament, na którym opiera się strategia biznesowa, komunikacyjna i marketingowa. Dlaczego jeszcze jest ważna?

🔹 Wyznacza kierunek działalności, pomagając skoncentrować się na najważniejszych celach, dzięki czemu decyzje biznesowe są zgodne z podstawowymi założeniami oraz duszą przedsiębiorstwa.

🔹 Daje także inspirację i pozwala całemu zespołowi lepiej zrozumieć oraz zidentyfikować się z przekazem. To także motywacja do większego zaangażowania, jeśli ma się poczucie, że ma ono większy sens.

🔹 Również dla klientów obecność tego typu wyższego celu istnienia firmy jest ważna, wzbudzając zaufanie oraz lojalność.

Co jest ważne podczas określania misji marki? Zwróć uwagę na:
▪ Zrozumienie ducha marki – zastanów się, co leży u jej podstaw, dlaczego powstała?
▪ Określenie celów – co firma chce osiągać? Jakie są cele krótkoterminowe i długoterminowe?
▪ Wartości – jakie sprawy są istotne dla firmy?
▪ Wyróżniki – co sprawia, że marka wyróżnia się na tle innych? Co może przykuć uwagę klientów?

Pamiętaj też, że misja powinna być prosta — krótka jednak konkretna i zrozumiała dla zespołu, jak i odbiorców.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *