wizerunek
|

Wizerunek w Social Media

Pierwszą rzeczą, na którą zwraca uwagę potencjalny odbiorca, jest spójna identyfikacja wizualna.
Na wizerunek w Social Media składa się:
  • wizeruneklogo/logotyp – ważne, by był oryginalny, nieszablonowy np. z kupionych, gotowych elementów, oddawał wizję i symbolikę firmy. Dobrze żeby wykonał go profesjonalista, tak, żeby logo oddawało jakość i przesłanie Twojej firmy. Obecnie panuje moda na minimalizm i oszczędność w kreśleniu logo;

 

 

  • kolorystyka, barwy firmy – najlepiej maksymalnie trzy, dobrze współgrające kolory główne, zachowane w każdym miejscu, jak strona internetowa, kanały Social Media, wizytówki, barwy wystroju firmy, biura, materiały reklamowe.
  •  krój pisma/czcionki – różne np. do nagłówków i tekstu głównego, pasujące do siebie, stworzona księga znaku;
  • druki firmowe (m.in. wizytówki, papier firmowy, koperty);
  • wygląd produktów oraz ich opakowań;
  • znakowanie środków transportu (samochody ciężarowe i osobowe);
  • znakowanie siedziby Twojej firmy i oznakowanie dróg komunikacji, wygląd biura;
  • ubiór pracowników;
  • stoisko targowe i inne elementy ekspozycji;
  • szata graficzna materiałów promocyjnych, banerów, zdjęcia w tle w Social Media – spójna we wszystkich środkach przekazu;
  • zdjęcia biznesowe Twoje, pracowników, firmy, produktów.

Ważne elementy wizerunku w Social Media:

Spójność i wyróżnienie 
Spójność i wyróżnienie to dwa słowa, które powinny towarzyszyć przy tworzeniu wizerunku firmy. Obojętnie gdzie znajdzie Cię odbiorca, powinien kojarzyć Twój obraz od razu z firmą. Gdyż przecież wiesz, że Play jest fioletowy, Mbank nieco ludowy, a Netflix czarno – czerwony.
Jest to możliwie, jeśli wybrany wizerunek, konsekwentnie powielasz we wszystkich kanałach.
Charakter

Każda wybrana identyfikacja wizualna powinna być dostosowana do charakteru firmy, zastanów się, czy chcesz emanować ekskluzywnością, wówczas dobierz takie kolory. Z pewnością będzie pasować złoto, czerń, ciemna zieleń w przypadku marki YES czy fiolet, jak w Alior Banku. Zestawienie i połączenie kolorów ma również znaczenie.  Zobacz, inaczej odbierasz fiolet z Play, a inaczej Alior Banku. Być może Twoja firma ma budzić zaufanie, wówczas pasować będzie zieleń, błękit, natomiast biznes uwielbia kolor granat. Szkoła językowa dla dzieci, z pewnością wybierze żywe, wesołe kolory.  Ważne, by dobierać kolory do charakteru branży, mimo, iż uwielbiasz czerń, jeśli prowadzisz przedszkole, nie powinieneś wybierać jej jako dominującego koloru do identyfikacji wizualnej, ponieważ wystraszysz nią potencjalnych klientów. Jednak postaraj się wybierać kolory, które lubisz, będą z towarzyszyć Ci przez lata.   Pamiętaj, że każdy kolor ma wiele odcieni i jest oznaczony numerem #, który możesz wykorzystywać w swoich materiałach, tak więc masz dużo możliwości i możesz być oryginalny.

Jakość

Zadbaj o odpowiednią jakość wizerunku Twojej firmy. Obojętnie w jakiej branży działasz, profesjonalność budzi zaufanie, zarówno jeśli robisz zdjęcia biznesowe, drukujesz materiały reklamowe. Zdaję sobie sprawę, że na początku drogi często brak jest na to środków. Jednak odpowiednia jakość, dbanie o szczegóły ma znaczenie i przekłada się na ilość klientów. Czasem warto oddać się w ręce specjalistów, jeśli nie masz umiejętności graficznych – grafika czy zdjęcia biznesowe – fotografowi.

 

 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *