Reguła niedostępności.
Reguła niedostępności odnosi się do założenia, że ograniczona dostępność danego produktu lub usługi zwiększa jego atrakcyjność.

Czy ten burger jest smaczny? Oczywiście.
Jednak czy jest najlepszy na świecie? Najpewniej nie i z pewnością przez cały rok dostępne są lepsze smaki (może nawet korzystniejsze cenowo).
To, co czyni go tak wyjątkowym? Ano właśnie, to nie kwestia smaku, dodatku tajnego składnika, a fakt, że jest serwowany tylko przez określony czas w roku.

Gdy w grę wchodzi podejmowanie decyzji pod presją czasu, to do głosu dochodzą emocje. Nie myślimy racjonalnie. Nie chcemy przecież stracić takiej wyjątkowej szansy, czy żeby ktoś nam tę okazję sprzątnął sprzed nosa. Obawiamy się tego poczucia, że bezpowrotnie straciliśmy możliwość skorzystania z czegoś, związanego z porażką. A w chwili, gdy wykorzystamy swoją szansę, to czujemy spokój, dumę, co więcej – możemy opowiedzieć o tym zdarzeniu swoim bliskim.
Jakie jeszcze przykłady tej reguły dostrzegacie na rynku?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Brak komentarzy