Jak marki wchodzą we współpracę? Przykłady Multibrandingu.
ak, jak wspominaliśmy w jednym z ostatnich wpisów, multibranding to strategia, w której dwie lub więcej marek nawiązują współpracę na zasadach wzajemnego korzystania z rozpoznawalności i reputacji każdej z nich, co pozwala na osiągnięcie korzyści dla każdej strony jak np. dotarcie do nowych grup odbiorców, czy zwiększenie konkurencyjności na rynku.
Oto kilka przykładów marek, które podjęły współpracę na zasadach multibrandingu:
Nike + Apple: Nike, jedna z popularniejszych marek obuwniczych i odzieżowych i Apple, producent elektroniki oraz oprogramowania. Wspólnie stworzyli Nike+iPod, technologiczne rozwiązanie, które umożliwia sportowcom śledzenie swojej aktywności fizycznej podczas biegania. To partnerstwo pozwoliło obu markom zaoferować innowacyjny produkt i docierać do entuzjastów sportu.
Starbucks + Spotify: Starbucks, znana sieć kawiarni, nawiązała współpracę z Spotify, platformą muzyczną. Dzięki temu klienci Starbucks mają dostęp do specjalnych playlist i mogą odkrywać nową muzykę, podczas gdy piją swoje ulubione kawy. Ta synergia pozwala obu markom promować swoje produkty w nowatorski sposób i tworzyć wyjątkowe doświadczenie dla klientów.
GoPro + Red Bull: GoPro, to producent kamer sportowych, a Red Bull jest marką napojów energetycznych. Nawiązały one strategiczne partnerstwo, polegające na organizowaniu wydarzeń sportowych np. słynny już Red Bull Stratos, podczas którego Felix Baumgartner skoczył ze statku na wysokości ponad 39 kilometrów. To partnerstwo pozwala obu markom docierać do pasjonatów sportów ekstremalnych i wspólnie kreować niesamowite historie.
Uber + Spotify: Uber, czyli platforma transportowa, połączyła siły z Spotify, jednym z największych dostawców muzyki online. Pasażerowie Ubera mają możliwość sterowania muzyką w samochodzie kierowcy przy użyciu swojego konta Spotify. To partnerstwo zapewnia dodatkową wartość dla klientów obu marek i tworzy przyjemne doświadczenie podróży.
To tylko kilka przykładów marek, które podjęły współpracę na zasadach multibrandingu. Ta strategia daje im możliwość wykorzystania swoich unikalnych cech i osiągnięcia większego sukcesu na konkurencyjnym rynku. Czy znacie jeszcze jakieś ciekawe przykłady multibrandingu? Podzielcie się nimi w komentarzach!
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy