klątwa wiedzy
|

Klątwa wiedzy.

🤔 Czy kojarzysz taką sytuację, gdy opowiadasz komuś o danej rzeczy, a druga osoba patrzy się na Ciebie, jakbyś mówił/ a w innym języku…?

Często jest to sprawka tzw. klątwy wiedzy, czyli błędu poznawczego przejawiającego się w przekonaniu, że każdy ma taką wiedzę, co Ty. Chociaż sprawy, o których opowiadasz mogą wydawać Ci się na tyle oczywiste, że nawet nie pomyślisz, aby dodatkowo rozwijać myśl, to jednak nie każdy musi znać się na wszystkim. Przyjmujesz więc za pewnik, że wszyscy są w stanie zrozumieć pojęcia i skróty myślowe, które stosujesz.

👉 A jak to się ma do sprzedaży i marketingu?
No właśnie…zdarzyło Ci się kiedyś być u mechanika, który po kolei, od niechcenia wymienia kolejne usterki bez słowa wyjaśnienia? A może czytałeś/aś opis danego produktu w sklepie internetowym, który zupełnie nic Ci nie wyjaśniał?
Przejrzysta komunikacja to podstawa. Ludzie często nie dopytują o sprawy, których nie rozumieją z obawy, że zostaną ocenieni jako, mówiąc kolokwialnie, głupi. A skoro nie mają wystarczającej wiedzy na temat danego produktu lub usługi, to istnieje duża szansa, że się na nie nie zdecydują.

Jedna z ciekawszych wskazówek na temat copywritingu brzmi: „pisz tak, jakby miała to czytać Twoja babcia”, innymi słowy — stosuj możliwie najprostszy, najmniej fachowy język. Warto tę zasadę wprowadzić również przy sprzedaży bezpośredniej i automatycznie udzielić potencjalnemu klientowi wszystkich informacji.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy
klątwa wiedzy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *