clickbait

Clickbait.

Nawiązując do wcześniejszego wpisu na temat Fake news, warto dodać jeszcze kilka słów o powiązanym z nim zjawisku – tzw. „clickbait”.

👉 to zestawienie angielskich słów „click” (klikać) i „bait” (przynęta), jak więc łatwo się domyślić jest to odniesienie do tytułu, którego celem jest skuteczne zwrócenie uwagi odbiorców. Link ma się dobrze „klikać’’, a celem takich działań może być wzrost popularności poprzez wywołanie skandalu. Często także strony, na których publikowane są takie nagłówki, zamieszczają u siebie reklamy z zewnątrz i chcą zarobić na ilości wyświetleń.

Przykłady? Proszę bardzo:
◾ „Schudła 10 kg w miesiąc dzięki tej 1 prostej sztuczce!”
◾ „Jedz codziennie cytrynę i zobacz co się stanie!”
◾ „Zarób milion w rok bez wychodzenia z domu!”

Brzmi intrygująco, prawda? Aż z samej ciekawości chce się zerknąć w taki artykuł. Zwykle jednak po zagłębieniu się w całą treść przeżywamy rozczarowanie, bowiem ma się ona nijak do szokującego tytułu – daliśmy się złapać, a ktoś na tym skorzystał.
Z pewnością jest to skuteczny sposób na wzrost rozpoznawalności i liczby odsłon strony, a także poprawę wyników sprzedaży. Jednak czy warto ryzykować utratę dobrej reputacji i zaufania klientów? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy
clickbait

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *