recykling treści

Recykling treści

Recykling jest ostatnio bardzo popularny, prawdopodobnie dlatego, że wzrosła społeczna świadomość na ten temat. Jednak nie każdy wie, że pojęcie to może odnosić się również do marketingu!
 

❓Czym jest i jak wykorzystać recykling treści w Twojej strategii?

 
Z definicji recyklingu wiemy, że to czynności zmierzające do ponownego użycia określonych zasobów.

 
Często strategia obecności marki w Internecie opiera się na treści – angażującej, wzbudzającej emocje w odbiorcach i ostatecznie umożliwiającej osiąganie celów biznesowych. Generuje to konieczność nieustannego tworzenia nowego contentu, co jest praco- i czasochłonne, a jak wiadomo czas, to pieniądz 🙂

 
Rozwiązaniem jest recykling treści, który wbrew pozorom nie polega na publikowaniu na zasadzie „kopiuj-wklej” wcześniejszych wpisów. Jego istotą jest stworzenie czegoś nowego, opierając się na już udostępnionym tekście.
 

Przykłady?
👌 stworzenie webinaru na podstawie ebooka
👌 nagranie podcastu inspirowanego filmikiem
👌 utworzenie postu na blogu opartego wpisem z fanpage
 

Pamiętaj jednak, że najlepiej do tego działania wybrać treści, które odniosły sukces (np. wzbudziły zainteresowanie lub zaangażowanie odbiorców). Bardzo ważne jest również sprawdzenie, czy przerobiony tekst nie zawiera nieaktualnych informacji. Nie zapominaj także o dostosowaniu publikacji do konkretnego kanału, ponieważ każdy rządzi się swoimi prawami.
 

ZALEŻY CI NA MARKETINGU Z DUSZĄ? ZAPRASZAMY!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *