Jak rozwijać markę osobistą jako psycholog?
Życie psychologa do łatwych nie należy – wymagające studia, intensywne praktyki zawodowe, długotrwałe zdobywanie doświadczenia i konieczność ciągłego dokształcania się.
Jednak wreszcie przychodzi ten moment, że czujesz się na tyle pewny swojej wiedzy, iż postanawiasz otworzyć prywatną praktykę. Zakładasz działalność, otwierasz gabinet i jesteś zdumiony kosztami, które ponosisz. Metodą na sukces jest kalendarz zapełniony sesjami z klientami, jednak konkurencja jest duża.
Jakie działania w Internecie pomagają się wyróżnić na tle konkurencji?
Marka osobista – w dzisiejszych czasach dobra opinia na portalach ze specjalistami nie wystarczy, ważniejsza jest obecność i relacje. W tym celu warto budować markę osobistą i stale prezentować na swoim profilu swoje wartości i wiedzę.
Rola eksperta – musisz zaprezentować swoim odbiorcom, że masz dużą wiedzę i pasję do tego, co robisz.
Wartość – daj swoim odbiorcą jakąś wartość. Mogą to być merytoryczne wpisy, ciekawostki psychologiczne, inspirujące cytaty czy przydatne wskazówki.
Regularność – algorytmy na portalach społecznościowych decydujące, do jakiego grona dotrą Twoje publikacje lubią, gdy aktywność jest częsta. Doceniają zaangażowanych twórców.
Specjalizacja – jeśli zajmujesz się konkretną dziedziną psychologii (np. terapia par, terapia osób uzależnionych), to twórz treści związane z tym tematem. Dzięki temu zainteresujesz Twoją grupę docelową.
Prywatny profil – postaraj się unikać kontrowersyjnych publikacji na prywatnym profilu lub przełącz go na tryb „tylko dla znajomych”. Klienci często weryfikują potencjalnych terapeutów, zanim podejmą decyzję o konsultacji.
Hasztagi – dobrze dobrane hasztagi to ważna sprawa, dzięki nim możesz dotrzeć do osób zainteresowanych daną tematyką.
Spójna identyfikacja wizualna – zadbaj, żeby Cię rozpoznawali! Stwórz i stosuj na wszystkich kanałach jednakowe szablony i kolory.
Społeczność – stwórz zaangażowaną społeczność. Wchodź w interakcję z odbiorcami i innymi specjalistami, pisz i odpowiadaj na komentarze, aktywuj odbiorców do dyskusji itp.
Wideo — filmy są przyszłością, zwłaszcza te krótkie i treściwe. Warto raz na jakiś czas pokazać się swoim odbiorcom.
Narzędzia portali społecznościowych – korzystaj z możliwości, które Ci oferują np. terminarz do umawiania wizyt, reklama, przycisk z wybranym wezwaniem do aktywności (CTA) na profilu.
Wiemy, że to dużo i bardzo często wymaga poświęcenia prywatnego czasu. Dlatego warto zlecić powyższe działania profesjonalistom, a wolne chwile poświęcić na odpoczynek, spotkania z bliskimi czy edukację.
ZAPRASZAMY!