Zdjęcie profilowe w Social Media
Jak powinno wyglądać swoje Twoje zdjęcie profilowe w Social Media
Często zauważałam, że marki osobiste zamiast swojego zdjęcia zamieszczają swoje logo – nie chowaj się za logo, to Ciebie chcę poznać, jaki jesteś, jak wyglądasz, to Twoja osoba wzbudzi moje zaufanie.
Jak powinno wyglądać Twoje zdjęcie profilowe?
✔ Osoby prowadzące swój biznes, powinny zadbać o jakość zdjęcia, jeśli nie sesja biznesowa, a nie upieram się przy takiej, o naturalne zdjęcia również przekonują, ale dobrej jakości. W niektórych sytuacjach, gdzie chcemy uniknąć kreacji, nawet zalecałabym naturalne, zdjęcia.
✔ Zastanów co chcesz przekazać tym zdjęciem, pamiętaj to jedna z pierwszych rzeczy na jaką zwróci uwagę Odbiorca. Czy jesteś biznesowy, czy relacyjny. Zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów, możemy zachęcić, ale również zepsuć pierwsze wrażenie.
✔ Atrybuty Twojej pracy – mały gadżet na zdjęciu, który jest związany z Twoją pracą, skróci drogę zastanawiania się czym się zajmujesz. Choć to kwestia gustu. Lekarz trzymający stetoskop czy kobieta biznesu laptop.
✔ Tło
– jednolite – dość pospolite, jednak możesz swobodnie dodawać do niego grafikę np. napisy, czy cliparty. Co ma szczególnie znaczenie przy tworzeniu reklam
– w plenerze – jeśli chcesz się wyróżnić. Zdjęcia na tle przyrody, czy budynków na pewno przykują uwagę i będą nieoczywiste.
– na tle Twojej ścianki, czy rollapu – jeśli chcesz zaakcentować swoją firmę.
– w siedzibie, lub przed siedzibą firmy.
– nieoczywiste – jeśli chcesz być wyjątkowy.
✔ Czy się uśmiechać na zdjęciu? – jest to na pewno zachęcające dla Odbiorcy, ale czy Ty taki jesteś? Czy taki chcesz się pokazać. Może pragniesz być tajemniczy? Na pewno zdjęcie z uśmiechem jest lepiej odbierane i zwiększa poziom zaufania. Jednak ważniejsze jest pokazanie prawdziwego Ciebie.
✔ Nie ukrywaj twarzy. Nie przysłaniaj przedmiotami. Nie chcesz, żeby ludzie na Ciebie patrzyli?
✔ Patrz w obiektyw, nie na bok – to jest rzecz, na którą często nie zwraca się uwagi, a ja mam zdanie, że ważna. Co myślisz o człowieku, który nie patrzy Ci w oczy?
Zdjęcie profilowe to wizytówka Twojej osoby w Internecie.