Co daje strategia Employer Advocacy?
Employer Advocacy to nic innego jak skorzystanie ze wsparcia pracowników jako ambasadorów marki. To zaangażowanie zespołu w promowanie firmy poprzez własne doświadczenia i pozytywne opinie.
Dlaczego warto postawić na tę strategię? Zapewnia ona:
Wiarygodność — opinie pracowników, jako osób, które znają praktyki firmy od przysłowiowej kuchni, wydają się nam bardziej autentyczne niż te od zewnętrznych ambasadorów, którzy w niej nie pracują.
Zaangażowanie — tworzy silne więzi między zespołem a firmą, zwiększając lojalność i poczucie przynależności do zespołu przez pracowników.
Skuteczniejszą rekrutację — potencjalni pracownicy często kierują się opiniami obecnych lub byłych pracowników.
Polepszenie reputacji marki — takie działanie buduje pozytywny wizerunek firmy, co przyciąga nowych klientów i partnerów.
Wskazówki dla Skutecznego Employer Advocacy:
Postaw na pozytywną komunikację wewnątrz firmy i dbaj o stały dialog z zespołem — mów o sukcesach i planach.
Zwiększaj zaangażowanie poprzez dzielenie się doświadczeniami na platformach społecznościowych, blogach firmowych itp.
Buduj kulturę firmową, kreuj przyjazne i inspirujące środowisko pracy, aby pracownicy chętnie dzielili się swoimi odczuciami.
Organizuj wydarzenia firmowe jak np. spotkania, szkolenia, czy nawet integracyjne wyjścia – każda okazja to potencjalna szansa na zwiększenie zaangażowania zespołu.
Oprócz oczywistych korzyści Employer Advocacy to inwestycja w przyszłość firmy. Zaufanie pracowników przekłada się na zaufanie klientów i partnerów biznesowych. To kierunek, który warto obrać, by budować trwałe relacje oraz zdobywać rynek w nowy sposób!
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy