Social selling.
Media społecznościowe są dla wielu z nas obecnie drugim życiem, niezaprzeczalnie rosną w siłę. Jednak czy wiesz, że to nie tylko przestrzeń na kontakty towarzyskie, szukanie inspiracji, czy nawet zaznaczanie obecności marki w sieci? Mają one także ogromny potencjał sprzedażowy!
Social selling z definicji to wykorzystanie social mediów, aby pierw zbudować zaufanie i relację, a następnie zrealizować swoje cele biznesowe. Jest źródłem docierania do grupy docelowej, pozyskiwania leadów i zamykania sprzedaży.
Duże znaczenie dla popularnoci tego zjawiska ma inne — tzw. social buying. Określa pewien trend w sposobie, w jaki kupujemy, gdyż oblecenie bardzo duże znaczenie dla naszych decyzji zakupowych ma wizerunek marki, opinie na jej temat, a także zewnętrzne polecenia od np. influencerów.
Prezentujemy więc kilka przydatnych wskazówek, które pomogą rozkręcić sprzedaż w mediach społecznościowych!
Zaufanie — dotrzymuj obietnic i zbuduj pozycję eksperta w swojej dziedzinie np. poprzez wpisy edukacyjne.
Zaangażowanie — ciekawe, wartościowe treści oraz relacje motywują użytkowników sieci do aktywności np. komentarzy, reakcji.
Reklama — daje szansę dotarcia do określonych klientów, a więc wzrost rozpoznawalności.
Obecność na różnych kanałach — skoncentruj się jednak na miejscach, w których przebywa Twoja grupa docelowa.
Pomoc — reaguj na wiadomości i komentarze użytkowników, a jeśli mają pytania odnośnie do produktu/ usługi, to postaraj się jak najlepiej im odpowiedzieć — niech klient czuje się zaopiekowany!
Promocje i oferta — treści autopromocyjne nie powinny stanowić całości contentu, jednak warto je przeplatać z innymi tematami, aby odbiorcy byli na bieżąco.
Sprzedajecie za pomocą mediów społecznościowych?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy