Audyt mediów społecznościowych.
Audyt to analiza profili, które posiada się na różnych kanałach w social media — sprawdza się, czy są one odpowiednio dostosowane pod kątem m.in. wykorzystania funkcjonalności platform i ich algorytmów, ale także docierania do grupy docelowej. Weryfikuje się również, czy publikowane treści są interesujące, zarówno pod kątem merytorycznym, ale i wizualnym.
Takie działanie jest ważnym punktem wyjściowym dla stworzenia lub zoptymalizowania strategii obecności marki w sieci. Przy okazji dobrze poświęcić również chwilę na sprawdzenie działań konkurencji oraz zapoznanie się z obecnymi trendami.
Jakie są zalety?
Warto raz na jakiś czas przyjrzeć się bliżej naszym portalom, aby sprawdzić, kto nas obserwuje, jakie są reakcje, oraz czy założone przez nas cele biznesowe są realizowane. Sprawdzenie statystyk jest opcją, która pozwala te informacje uzyskać.
Taka analiza daje nam wskazówki, co zmienić, co poprawić i jak działać, aby skuteczniej docierać do grupy docelowej.
Jest to również szansą na wyłapanie różnych błędów i pomyłek jak np. błędny adres, literówki w opisach itd.
Jak często robić taki audyt?
To zależy Najkorzystniej jest dopasować częstotliwość do indywidualnych potrzeb, ważne jednak, aby był on regularną praktyką. Są jednak sytuacje, gdy audyt należy przeprowadzić niezwłocznie, jak np. zmiana strategii marketingowej, rebranding, przygotowanie do dużej kampanii sprzedażowej, czy zmiana osoby, która będzie obsługiwać nasze profile.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy