Punkty styku klienta z marką.

Touchpoints, czyli punkty styku to fizyczne lub wirtualne miejsca i sytuacje, w których klient spotyka się z daną marką.
 

Z reguły to marki dążą do tego, aby zainicjować kontakt np. poprzez reklamę, mailing oraz inne działania marketingowe. Celem jest zwrócenie uwagi odbiorcy z grupy docelowej na dany produkt lub usługę, aby finalnie czerpać z tego korzyści finansowe. Jednak obecnie konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw, a dokonując wyborów, kierują się swoimi wartościami i światopoglądem, można więc z całą pewnością stwierdzić, że wiele osób samodzielnie wyszukuje firmy, a następnie szczegółowo sprawdza recenzje innych oraz kieruje pytania do biura obsługi klienta.
 

Kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się na tle konkurencji, a także oferowanie klientowi możliwości spełnienia jego pragnień czy rozwiązania problemów.
A jak to zrobić? Przede wszystkim trzeba znać swoich klientów:
✅ kim są?
✅ czego szukają?
✅ z jakimi trudnościami się mierzą?
✅ jakie hasła wpisują w wyszukiwarkę?
✅ z jakiego są pokolenia?
✅ jakie wartości wyznają?
✅ jakiego języka używają?
✅ jak wygląda ich ścieżka zakupowa?
 

Należy również pamiętać, że mało która osoba decyduje się na zakup lub skorzystanie z usługi przy pierwszej styczności z marką. Dlatego najlepiej działać wielotorowo — zaznaczać swoją obecność tam, gdzie przebywa Twój wymarzony klient 🙂
 
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *