customer experience

Customer Experience.

Customer experience to sposób, w jaki odbiorcy postrzegają Twoją firmę oraz działania – chodzi m.in. o ich doświadczenia sensoryczne, emocjonalne, poznawcze. Analiza wrażeń klientów oraz modyfikacja działań tak, aby były, jak najlepsze, pozwalają na skuteczną realizację celów biznesowych.

Nie chodzi o to, aby „atakować” klienta z każdej strony i dosłownie wyskakiwać mu z lodówki. Sęk w tym, aby dostosować przekaz do swoich klientów. Zatem pozytywny odbiór marki na różnych punktach styku (więcej na ich temat w poprzednim wpisie ) jest możliwy dzięki znajomości swojej grupy docelowej.

Musisz myśleć jak Twój klient — postawić się na jego miejscu i zastanowić, jakie byś miał oczekiwania i jak Ty byś chciał być potraktowany. Bardzo ważne jest, aby udział w procesie tworzenia dobrych doświadczeń brał udział cały zespół — a przynajmniej każda osoba, z którą odbiorca może mieć kontakt.
?

Ano wyobraźmy sobie sytuację, że Pani X trafiła na profil butiku z odzieżą Y – jest zachwycona prezentowanymi stylizacjami, a i sposób komunikacji do niej trafia, wchodzi więc na stronę internetową marki, aby przejrzeć całą ofertę. Znalazła nawet kilka faworytów, jednak nie doszukała się szczegółowej rozmiarówki, więc odłożyła zakupy. Za sprawą remarketingu ponownie zetknęła się z ubraniami butiku Y, a że miała akurat wolną chwilę, to postanowiła skorzystać z zakładki „kontakt” i zadzwonić, dopytać o wymiary. Niestety bardzo długo czekała na połączenie, a gdy już ktoś odebrał, to potraktował ją bardzo oschle i niechętnie udzielał odpowiedzi na nurtujące Panią X kwestie.

❓ Czy Pani X kupiła coś z tego sklepu? Nie. Jedno złe wrażenie przyćmiło wszystkie poprzednie dobre.
Dbaj o swojego klienta, nawet jeśli jeszcze nim nie jest i pamiętaj, że emocje mają bardzo duże znaczenie dla decyzji zakupowych! ☺

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy
customer experience

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *