Koniec z nieuczciwymi praktykami?

Tuż po okresie świątecznym wiele sieci handlowych rozpoczyna sezonową wyprzedaż. Dla nas-klientów wydaje się to być wspaniałą okazją, aby kupić wymarzone rzeczy. Ale czy aby na pewno w praktyce jest tak kolorowo…? 🤔

Niestety niektórzy nieuczciwi sprzedawcy uciekali się do nieetycznych zagrywek, aby zrealizować swoje cele biznesowe np. bardzo głośno reklamowali „spektakularne obniżki cen”, podczas gdy chwile wcześniej sztucznie te ceny podwyższali.

Lekarstwem na tego typu działania ma być wprowadzenie dyrektywy Omnibus, która obowiązuje od stycznia tego roku. Ma ona zwiększyć transparentność transakcji oraz pozwolić klientom na podejmowanie decyzji zakupowych z większą świadomością.
Regulacje prawne nakładają na sprzedawców obowiązek:
🔎 informowania o najniższej cenie produktu w promocji sprzed 30 dni;
🔎 weryfikowania, czy opinie na temat produktu/ usług pochodzą od faktycznych klientów;
🔎 informowania, jeśli cena produktu była zmienna (tj. dostosowywana do konkretnego klienta).

Co sądzicie na ten temat? Rewolucja czy walka z wiatrakami?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *