|

Marketing skoncentrowany.

Docieranie bezpośrednio do grupy docelowej to podstawowe założenie marketingu skoncentrowanego, co jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które nie mają dużego budżetu na działania.

W tej strategii skupiamy się na jednym obszarze rynku i konkretnej grupie klientów, więc nie wprowadzamy masowej reklamy, która ma dopiero wyłonić potencjalnych odbiorców, a od razu staramy się dotrzeć do tych osób, które zapewnią marce zysk.

☑ Najważniejsza w takich działaniach jest świadomość grupy docelowej oraz jej potrzeb, oczekiwań, problemów i marzeń.

☑ W praktyce oznacza to, że należy ją bardzo dobrze poznać i precyzyjnie określić (jeśli jest taka możliwość, to warto skorzystać z dotychczasowych danych na temat osób, które dokonują konwersji np. z mediów społecznościowych, aktywności na stronie internetowej).

☑ Wiedząc już, kim są nasi wymarzeni klienci, należy także zastanowić się, gdzie przebywają i w takich miejscach umieścić reklamę, czyli wybrać odpowiedni kanał komunikacji.

☑ Jednak cały ten proces nie jest jednorazowy, a informacje o grupie docelowej warto analizować i odświeżać na bieżąco, ponieważ rynek się zmienia.

Co nam to daje? Zwiększenie możliwości na rozwój i osiągnięcie założonych celów biznesowych przy stosunkowo małym nakładzie własnym.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *