Insight konsumencki.
Czym właściwie jest ten tajemniczy “insight konsumencki”? To nic innego jak głębokie zrozumienie potrzeb, pragnień i zachowań naszych klientów. Umożliwia tworzenie niezapomnianych doświadczeń i produktów, które dają prawdziwą wartość odbiorcom.
Co to oznacza w praktyce? Jeśli oferujemy jakiś towar, to musi on spełniać oczekiwania naszej grupy docelowej. Ważne są więc aspekty jak: design, wygoda, prostota, dostępność, przemyślana funkcjonalność.
Przykładowo, gdy sprzedajemy odzież sportową, to należy zwrócić uwagę na detale, które doceniają jej użytkownicy np.: komfortowy i elastyczny materiał, odporność na zabrudzenia, wytrzymałość, modny styl. Innymi słowy, dowiedzieć się, jakie czynniki sprawią, że klienci wybiorą nasz produkt i co najważniejsze — będą z niego zadowoleni, a tym samym wrócą po kolejne i zarekomendują znajomym.
Jak uzyskać takie informacje? Dużą rolę odgrywa tu autentyczne zainteresowanie branżą, którą się zajmujemy, wiadomo, że pasjonat będzie posiadał wiele cennych informacji. Jeśli jednak nasz produkt nie wiąże się z naszym hobby, to dobrze edukować się na jego temat oraz stylu życia użytkowników — w tym celu dobrze śledzić fora, grupy tematyczne, czy konta w mediach społecznościowych poświęcone temu zagadnieniu. Dobrą praktyką jest też monitorowanie opinii w Internecie, nie tylko na temat naszego produktu, ale i konkurencyjnych — recenzje użytkowników są bezpośrednią wskazówką, na co warto zwrócić uwagę. Można także prosić klientów o feedback np. w postaci ankiety — warto dać im dobry powód, żeby chcieli ją wypełnić np. w postaci rabatu na kolejne zakupy.
Przypominamy jednak, że takie działania należy prowadzić systematycznie — rynek się zmienia, a wraz z nim klienci.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy