Insight konsumencki.

Czym właściwie jest ten tajemniczy „insight konsumencki”? 🤔 To nic innego jak głębokie zrozumienie potrzeb, pragnień i zachowań naszych klientów. Umożliwia tworzenie niezapomnianych doświadczeń i produktów, które dają prawdziwą wartość odbiorcom.

Co to oznacza w praktyce? 👉 Jeśli oferujemy jakiś towar, to musi on spełniać oczekiwania naszej grupy docelowej. Ważne są więc aspekty jak: design, wygoda, prostota, dostępność, przemyślana funkcjonalność.

Przykładowo, gdy sprzedajemy odzież sportową, to należy zwrócić uwagę na detale, które doceniają jej użytkownicy np.: komfortowy i elastyczny materiał, odporność na zabrudzenia, wytrzymałość, modny styl. Innymi słowy, dowiedzieć się, jakie czynniki sprawią, że klienci wybiorą nasz produkt i co najważniejsze — będą z niego zadowoleni, a tym samym wrócą po kolejne i zarekomendują znajomym.

Jak uzyskać takie informacje? 🗨 Dużą rolę odgrywa tu autentyczne zainteresowanie branżą, którą się zajmujemy, wiadomo, że pasjonat będzie posiadał wiele cennych informacji. Jeśli jednak nasz produkt nie wiąże się z naszym hobby, to dobrze edukować się na jego temat oraz stylu życia użytkowników — w tym celu dobrze śledzić fora, grupy tematyczne, czy konta w mediach społecznościowych poświęcone temu zagadnieniu. Dobrą praktyką jest też monitorowanie opinii w Internecie, nie tylko na temat naszego produktu, ale i konkurencyjnych — recenzje użytkowników są bezpośrednią wskazówką, na co warto zwrócić uwagę. Można także prosić klientów o feedback np. w postaci ankiety — warto dać im dobry powód, żeby chcieli ją wypełnić np. w postaci rabatu na kolejne zakupy.

Przypominamy jednak, że takie działania należy prowadzić systematycznie — rynek się zmienia, a wraz z nim klienci.

____

I rozpalimy Twój marketing.

Social Media z duszą.

Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *