Unique Selling Point.
USP, czyli Unique Selling Point. To skuteczny element budowania skutecznej strategii marketingowej, który w dosłownym tłumaczeniu oznacza “unikalny punkt sprzedaży”. Można to rozumieć jako cechę produktu lub usługi, która wyróżnia go na tle konkurencji i przekonuje klientów do wyboru właśnie naszej oferty. To to, co sprawia, że jesteśmy niepowtarzalni!
Jakie są zalety stosowania USP w komunikacji?
Podkreślenie wyjątkowości oferty;
wyróżnienie się na tle konkurencji;
zachęta dla klientów, powalająca wybrać im nasz produkt/usługę, nawet mimo wyżej ceny;
budowanie pozytywnego wizerunku oraz wzrost świadomości marki.
Przykłady USP — czyli jakie cechy są wyróżnione w produktach wielkich firm?
Apple: Minimalistyczny design i intuicyjne oprogramowanie;
Tesla: Ekologiczne i nowoczesne samochody elektryczne;
Coca-cola: sekretna receptura i wyjątkowy smak;
McDonald’s: Szybka obsługa i stały smak menu na całym świecie;
Ikea: przystępne cenowo, funkcjonalne meble.
Warto na koniec dokonać małego rozróżnienia między USP, a ESP (o którym wspominaliśmy niedawno) – a mianowicie, USP koncentruje się na racjonalnych korzyściach produktu lub usługi, podczas gdy ESP skupia się na emocjach i uczuciach klientów. Warto jednak wprowadzić do swojej strategii obydwa te działania.
Jaki wyróżnik mają produkty/usługi w Twojej firmie?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy