Unique Selling Point. 

USP, czyli Unique Selling Point. To skuteczny element budowania skutecznej strategii marketingowej, który w dosłownym tłumaczeniu oznacza “unikalny punkt sprzedaży”. Można to rozumieć jako cechę produktu lub usługi, która wyróżnia go na tle konkurencji i przekonuje klientów do wyboru właśnie naszej oferty. To to, co sprawia, że jesteśmy niepowtarzalni!

Jakie są zalety stosowania USP w komunikacji?

🗨 Podkreślenie wyjątkowości oferty;
🗨 wyróżnienie się na tle konkurencji;
🗨 zachęta dla klientów, powalająca wybrać im nasz produkt/usługę, nawet mimo wyżej ceny;
🗨 budowanie pozytywnego wizerunku oraz wzrost świadomości marki.

Przykłady USP — czyli jakie cechy są wyróżnione w produktach wielkich firm?

🔹 Apple: Minimalistyczny design i intuicyjne oprogramowanie;
🔹 Tesla: Ekologiczne i nowoczesne samochody elektryczne;
🔹 Coca-cola: sekretna receptura i wyjątkowy smak;
🔹 McDonald’s: Szybka obsługa i stały smak menu na całym świecie;
🔹 Ikea: przystępne cenowo, funkcjonalne meble.

Warto na koniec dokonać małego rozróżnienia między USP, a ESP (o którym wspominaliśmy niedawno) – a mianowicie, USP koncentruje się na racjonalnych korzyściach produktu lub usługi, podczas gdy ESP skupia się na emocjach i uczuciach klientów. Warto jednak wprowadzić do swojej strategii obydwa te działania.

Jaki wyróżnik mają produkty/usługi w Twojej firmie?

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *