Czy grupy na Facebooku mają potencjał?
Grupy na Facebooku stosunkowo rzadko są brane pod uwagę przez przedsiębiorców jako miejsce do promowania swojej oferty, a okazuje się, że mogą być wartościowym kanałem na komunikację z odbiorcami!
Czym są grupy na Facebooku? To wspólnoty ludzi z podobnymi zainteresowaniami, celami czy pasjami, gdzie użytkownicy dzielą się wiedzą, doświadczeniem, ciekawostkami, czy szukają odpowiedzi na pytanie. Stanowią przestrzeń do wymiany pomysłów, inspiracji oraz uzyskania informacji.
Jak firmy mogą wykorzystać potencjał grup na Facebooku? Już podpowiadamy!
Zbieranie opinii — to szansa na feedback ze strony użytkowników i klientów, a zatem możliwość poprawy oferty tak, by była bardziej atrakcyjna.
Testowanie nowych pomysłów — sprawdzanie, czy koncepcje mają szansę zainteresować potencjalnych klientów.
Budowanie świadomości marki i dobrego wizerunku — czyli możliwość dotarcia do większej ilości osób zainteresowanych danym produktem lub usługą.
Zaangażowanie społeczności i zbudowanie relacji — poprzez pokazanie ludzkiego oblicza marki oraz osób, które ją tworzą.
Promocja i reklama — informowanie o nowościach, zapowiedzi promocji.
O tym warto pamiętać!
Jeśli grupa nie została stworzona przez Ciebie, to obowiązuje ją zewnętrzny regulamin, który należy przestrzegać, inaczej post zostanie usunięty, a więc nie uda się zrealizować założonych celów.
Z kolei w sytuacji, gdy grupa jest założona przez Twoją firmę, to należy dbać o dobrą atmosferę oraz zachęcanie użytkowników do aktywności poprzez publikowanie wartościowych i różnorodnych postów. Nie zapomnij, aby dbać o porządek, czyli usuwać spam lub obraźliwe komentarze.
Korzystacie z tej możliwości Facebooka do promowania swojej marki? Jak wrażenia?
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy