Jak wykorzystać evergreen content?
Czym jest evergreen content? Najlepiej można to przetłumaczyć jako „wiecznie zielone treści”, co można rozumieć jako takie treści, które nie tracą na wartości wraz z upływem czasu, a więc nieustannie przyciągają ruch na stronę internetową. Pozwala to utrzymać wysoką pozycję wśród wyników w wyszukiwarce.
Przykłady evergreen contentu:
– Przepisy kulinarne — niezależnie od pory roku, ludzie chętnie gotują. Dobrze postawić na znane i lubiane potrawy np. rosół.
– Poradniki fitness — zdrowie i kondycja są zawsze na topie.
– Porady zawodowe — sztuka skutecznego poszukiwania pracy i rozwoju nie traci na znaczeniu.
Jak stworzyć takie treści?
Przede wszystkim zidentyfikuj uniwersalne tematy i problemy potencjalnych klientów, które będą odpowiednie do Twojej branży — jeśli prowadzisz salon urody, to nie pisz o gotowaniu zupy pomidorowej, bo efektem tego będzie przyciągnięcie smakoszy, których nie interesują Twoje usługi..a jedynie zjedzenie dobrego obiadu Postaw na wartościowe słowa, które użytkownicy chętnie wpisują w wyszukiwarkę, innymi słowy, zadbaj o SEO. Warto pamiętać, aby raz na jakiś czas zweryfikować, czy treści wpisu są dalej aktualne i w razie konieczności dokonać zmian.
Tak więc evergreen content to artykuły, poradniki czy infografiki, które są stale aktualne i interesujące dla odbiorców, niezależnie od daty publikacji. To rodzaj treści, która pozostaje istotna przez długi czas, nie tylko na stronie www, ale także na wielu innych kanałach w mediach społecznościowych!
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy