Jakie są etapy customer journey?

Customer journey, czyli podróż klienta, to pojęcie opisujące cały proces, który klient przechodzi od momentu pierwszego kontaktu z marką aż po zakup i dalsze interakcje po nim.

Jakie są etapy customer journey?

▪ Świadomość (Awareness) – klient dowiaduje się o istnieniu marki lub produktu. Firma musi przyciągnąć uwagę poprzez działania marketingowe, reklamy czy content marketing.
▪ Rozważanie (Consideration) – klient zaczyna rozważać zakup, porównując różne opcje na rynku. W tym etapie kluczowe jest dostarczanie wartościowych informacji, które pomogą w podjęciu decyzji.
▪ Zakup (Purchase) – klient podejmuje decyzję o zakupie. Ważne jest, aby proces zakupu był jak najprostszy i najbardziej przyjazny dla użytkownika.
▪ Użytkowanie (Retention) – po zakupie, klient zaczyna korzystać z produktu lub usługi. W tej fazie kluczowa jest obsługa klienta, która zapewni satysfakcję i pomoże w rozwiązywaniu ewentualnych problemów.
▪ Lojalność (Loyalty) – zadowolony klient może stać się lojalny wobec marki, polecając ją innym i dokonując kolejnych zakupów. Warto inwestować w utrzymywanie relacji z klientem.

❓ Dlaczego świadomość customer journey jest ważna?

Zrozumienie customer journey pozwala lepiej dostosować swoje działania do potrzeb i oczekiwań klientów na każdym etapie ich podróży. Precyzyjnie targetowane kampanie reklamowe i content marketing odpowiadający na pytania i potrzeby klientów to szansa na zwiększenie efektywności marketingu. Z kolei, analiza punktów styku z klientem pozwala na identyfikację i eliminację potencjalnych problemów oraz usprawnienie procesu zakupowego — a lepsze zrozumienie potrzeb klientów prowadzi do tworzenia produktów i usług, które lepiej odpowiadają ich oczekiwaniom, co przekłada się na lojalność.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *