Jakie kanały w mediach społecznościowych wybrać?
Bez wątpienia social media stwarzają duże pole do budowania rozpoznawalności marki oraz sprzedaży, jednak żeby dzięki nim możliwe było osiąganie swoich celów biznesowych, konieczna jest dobrze przemyślana strategia obecności. Warto wiedzieć, że działanie w myśl zasady „im więcej, tym lepiej” nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ zabiera cenny czas, nie pozwalając się skoncentrować na tym, co faktycznie przybliży nas do realizacji założeń.
Na jakie kanały warto postawić? Podczas wyboru dobrze uwzględnić kwestie jak
Gdzie przebywa grupa docelowa — tu przydaje się dobra znajomość swoich klientów, w ocenie, z jakich kanałów korzystają, pomocne będą informacje jak np. wiek, płeć, zainteresowania. Co więcej, w sieci dostępne są raporty z danymi prezentującymi profile użytkowników danych portali, z których warto skorzystać.
Jaki rodzaj treści będziemy publikować — czyli określenie, w jakiej formie będzie nasz przekaz. Czy to wideo, zdjęcia, infografiki, czy może raczej podcasty?
Możliwości czasowe/finansowe — jeśli samodzielnie prowadzisz social media swojej marki, musisz realistycznie oszacować, ile czasu jesteś w stanie na to poświęcić. Z kolei, gdy zamierzasz powierzyć to specjaliście, należy wziąć pod uwagę, na ile kanałów Cię stać. Zawsze warto skoncentrować się na tych, które przyniosą realne korzyści.
Z jakich platform korzysta konkurencja — podążanie strategią konkurencji nie zawsze jest dobrym pomysłem, jednak analiza ich działań daje nam pewne informacje np. na których kanałach mają największe zaangażowanie? Jak często publikują? Jakie treści się sprawdzają?
Po wyborze kanałów należy się także zastanowić nad treściami, aby dostosować je do algorytmu danego portalu, a także stylu jej użytkowania przez grupę docelową.
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy