Marketing referencyjny.

👉 Głównym założeniem marketingu referencyjnego jest zachęcenie klientów do podzielenia się swoją rekomendacją na temat danego produktu, usługi lub całej firmy z innymi osobami.

Najczęściej polecenia trafiają do znajomych i działają na zasadzie „poczty pantoflowej”, jednak także pozytywne opinie zamieszczane w sieci zaliczają się do takich działań.

Okazuje się, że tego typu działania, chociaż znane są od lat, to nie tracą na skuteczności. Dlaczego? 🤔

Głównie chodzi o wiarygodność i zaufanie — za każdą opinią stoi realny człowiek, a ten fakt nabiera tym bardziej na sile, im bliższą relację mamy z osobą polecającą, lub im bardziej jest ona dla nas inspiracją, czy autorytetem (stąd współprace marek z influencerami). Co więcej, mamy przekonanie, że taki ktoś nie ma w tym interesu, aby nas oszukać, czy na coś naciągnąć, a więc prędzej zaufamy mu niż oficjalnej kampanii reklamowej danej marki.

👉 Podstawą takich działań jest oczywiście satysfakcja klientów z produktu, czy usługi firmy. Również relacja z marką, jej działania na rzecz budowania pozytywnego wizerunku, czy ogólne zadowolenie z kontaktu z firmą są bardzo ważne.

👉 Niestety tak to już bywa, że najczęściej wypowiadają się niezadowoleni klienci, nawet jeśli w rzeczywistości większość osób jest usatysfakcjonowana! Co w takim przypadku robić? Nie wolno działać agresją, czy odbijaniem piłeczki — jeśli opinia jest publiczna, to warto zaprosić użytkownika do kontaktu indywidualnego, aby wyjaśnić sytuację.

👉 Pamiętajmy też, że w dzisiejszym zabieganym świecie wszyscy mamy sporo na głowie i często jest tak, że nawet nie wpadniemy na pomysł, żeby coś zrobić. Tak więc śmiało zachęcaj klientów do pozostawienia swojej rekomendacji — dobre opinie zwiększają szansę na sukces.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *