Na czym polega marketing szeptany ?
Wydawać by się mogło, że marketing, którego celem jest wzrost popularności marki, nie ma nic wspólnego, z szeptaniem. Nic bardziej mylnego!
Marketing szeptany to docieranie do klientów z informacją na temat produktu lub usługi bez zastosowania bezpośredniej reklamy i polega na pobudzaniu dyskusji oraz zwiększaniu świadomości odbiorców na temat oferty. Stosowany jest w naturalny sposób, tak aby dla otoczenia wydawał się spontaniczny.
Dzięki temu klienci nie czują się nakłaniani do dokonania zakupu lub skorzystania z usług danej marki, czego efektem jest niewymuszona i dobrowolna dyskusja między odbiorcami, która przyczynia się do wzrostu popularności oferty.
Marketing szeptany bazuje na mocy dobrej opinii i rekomendacji od innych. Sprawdza się tu również zasada społecznego dowodu słuszności, według której człowiek chętniej podejmuje decyzje zgodne ze zdaniem większości.
Należy jednak pamiętać o zachowaniu pewnych, etycznych zasad i uczciwości. Promowane treści nie mogą być kłamstwem i opisywać cudownych właściwości, których produkt/usługa w rzeczywistości nie posiada. Najlepiej przekazywać pozytywną opinię, ale w dość neutralnym tonie, aby nadmierna ekscytacja nie wzbudziła podejrzeń internautów.
Dobrze przeprowadzona kampania marketingu szeptanego będzie pomocna podczas osiągania celów biznesowych marki. Musi być jednak starannie zaplanowana i nieustannie nadzorowana, ponieważ pojawienie się negatywnych komentarzy w reakcji na dyskusję od konsumentów, może znacznie zaszkodzić wizerunkowi firmy!
Potrzebujesz pomocy w działaniach marketingowych? Napisz!
Dobra szeptanka może być bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Przynosi ona wiele korzyści 🙂 Ale musi być odpowiednio zaplanowana i nienachalna.
Dokładnie 🙂