garfika_facebook

Jak przygotować grafikę na Facebooka?

1. Marketing barw

Jak przygotować grafikę na Facebooka? Niewątpliwie zdjęcie przygotowane do napisanej treści jest pierwszym elementem, jakie widzi odbiorca. To Twoje być lub nie, do zachęty odbiorcy przeczytania tekstu reklamy czy postu. Nie bez powodu mówi się, iż jedno zdjęcie wystarczy za milion słów. Grafika musi być więc dopracowana, spójna z Tobą i Twoim profilem.

Jeśli stosujesz marketing barw marki, nie odstępuj od tego  również w reklamie na Facebooku i wpisach na fanpage”u.

Jeżeli przygotowujesz grafikę do reklamy, użyj barwy odróżniające się od kolorów tła Social Media czyli np. nie niebieski jak  oprawa Facebooka.

Kolory powinny być zwracające uwagę, ale nie męczące oko, żeby nie spowodować szybkiego zeskrolowania. Takim przykładem jest intensywna czerwień, bez zastosowania koloru równoważącego,

2. Profesjonalizm

Zadbaj, żeby grafika wyglądała fachowo, czyli napisy wyśrodkowane, z równymi odstępami od brzegów, a czcionka była odpowiedniej wielkości. Grafika ma wyglądać tak jakby zrobił ją profesjonalny grafik. Być może zabrzmi  to mocno, ale uważam, że jeśli ma być byle jaka, lepiej żeby jej nie było w ogóle.

Nawet zrobiona w darmowym programie, powinna być symetryczna i ładna kompozycyjne. Elementy w niej przemyślane i w odpowiednich proporcjach.

 

3. Wyróżnij się

Przygotowany obraz graficzny powinien wyróżnić się na tle innych postów. Tego jest naprawdę dużo, musisz się więc przebić w tłumie. Częstym stosowanym zabiegiem jest  używanie intensywnego koloru w tle lub charakterystycznych, zwracających uwagę zdjęć. Widziałam zabiegi wstawiania do grafiki, elementu zaburzającego kompozycję np. krzywy kwadrat. Być może jest to fakt wzbudzający uwagę, jednak może być irytujący dla Odbiorcy. Ja osobiście wolę harmonię.

4. Nie pomijaj neuromarketingu

Nasz mózg, niektóre informacje przyswaja lepiej. Dobrze jest to wykorzystywać i zastosować zasady neuromarketingu. Elementy istotne jak logo powinny być po prawej stronie. Zdjęcia dobrze jeśli są otwarte, tzn. przedmioty na nich sprawiające wrażenie gotowych do użytku. Na przykład łyżka w miseczce lodów,  zachęca do zjedzenia ich, wówczas gdy jest tak ułożona, że możesz od razu ją chwycić.

5. Zdjęcie zgodnie z tematem usługi czy produktu

Zdjęcie powinno być tematyczne, dotyczące produktu lub usługi. Niektórzy sądzą, że użycie fotografii przykuwającej uwagę, ale nie mającej nic wspólnego z produktem jest dobrym zabiegiem marketingowym. Jest to przekonanie niestety mylne.

Często zauważam reklamy, które nie mają nic wspólnego z usługą np. zdjęcie prelegenta z partnerką zastosowane do reklamy kursu usługi marketingowej. Jak przypuszczam dla przykucia uwagi, zwiększenia relacyjności, czy uzyskania like. Tak  pozyskana uwaga  przyciągnie niewłaściwych odbiorców, niezainteresowanych usługą.

6. Zadbaj o profesjonalne zdjęcia

Zdjęcia produktów powinny być profesjonalne. Zwiększa to poczucie jakości i uzyskania pewności w użytkowniku, że kupuje dobry i jakościowy produkt. Profesjonalna sesja, oddaje charakter wyjątkowości usługi, produktu i promuję markę.
Selfi z telefonu przy lustrze gdzie widać telefon, jest odpowiednie dla treści prywatnych.

7. To człowiek przekonuje

Dobrze jeśli na zdjęciu jest człowiek i najlepiej Twoja osoba, buduje to zarówno zaufanie jak i nawiązuje relacje.

Zdjęcie powinno być otwarte tzn naturalnie uśmiechnięte. Pewnie to oczywiste, jednak zbyt często widziałam w reklamach zdjęcia ludzi, o zaciętym wyrazie twarzy, sugerującym raczej, że są na nich za karę.

8. Zmieniaj i testuj grafiki

Jak przygotować grafikę na Facebooka?  Na pewno jeśli reklamujesz, nie bądź monotonny.

Zmieniaj grafiki i testuj grupy docelowe. Bardzo często przez kilka miesięcy, w reklamach widziałam takie same zdjęcia. Jeśli następuje wymiana obrazka, to właściwie nie wiele się nie różni od poprzedniego. Dla mnie to niestety sygnał braku kreatywności, a nie konsekwencji.

9. Reklama z umiarem

Daj odbiorcom odpocząć od reklam, żeby nie uznano je za spam. Jak przygotować grafikę na Facebooka? We wszystkim należy mieć umiar i wyczucie.

10. Darmowe banki zdjęć

Przemyśl wybór zdjęcia szczególnie jeśli korzystasz z darmowej bazy danych. Zbyt często obserwuję użycie tych samych fotografii przez różne firmy. Ostatnio to samo zdjęcie zostało użyte w grafice przez znany market agd i  jedną z grup kobiecych, w której to intensywnie dyskutowano na temat tego faktu. Jeśli zdarzy się to same zdjęcie użyte w reklamie przez różne firmy, nie wygląda to profesjonalne, dlatego czasami jeśli nie masz możliwości, przygotowania własnej grafiki, lepiej powierz to grafikowi.

11. Opisuj zdjęcia

Podpisuj zdjęcia. Użytkownik szybciej przeczyta tekst w reklamie niż post. Dobrze gdy opis jest intrygujący i niepokojący. Zawiera obietnicę spełnienia potrzeb. Jeśli nagłówek zdjęcia będzie interesujący, zyskałeś kolejne procenty na sprzedaż, a na pewno, szanse na przeczytanie posta.

 

Jak przygotować grafikę na Facebooka?

Pamiętaj! Grafika to królowa reklamy tekstowej.

Musi poruszyć, otworzyć wyobraźnię, zainteresować i zaskoczyć.

 

Jeśli chcesz wiedzieć jak pisać posty na Facebooka, zajrzyj tu:

https://coachbiz.pl/jak-pisac-posty-na-facebooku/

A gdy Facebook to dla Ciebie czarna magia ;), zapytaj mnie o szkolenie 🙂

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *