coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media

Jak pisać posty na Facebooku?

O mnie /  Blog /  Jak pisać posty na Facebooku?
 
Posty_Facebook
Social Media

Jak pisać posty na Facebooku?

  • Katarzyna
  • 2 kwietnia, 2018
  • angażujący post, jak pisać posty na Facebooku, skuteczny post na FB

Jak pisać posty na Facebooku? Dziś przeczytałam zatrważający artykuł, który sugerował, że w dobie ucinania zasięgów przez Facebooka, żeby dotrzeć do użytkownika należy publikować nawet kilka razy dziennie. To jest tak złe, jak stwierdzenie, przez kogoś, że można obecnie publikować rzadziej.  Interpretacja większości firm skończyła się publikacją jeden raz na miesiąc

Więc ile razy?

Tyle ile masz razy ochotę przekazać coś wartościowego. Jak ja zawsze mówię, zachowując umiar i nie spamować, bo to się zwykle kończy  opuszczeniem Twojego profilu.

Publikacja raz na miesiąc i rzadziej?

Profil gdzie publikacje są z przed miesiąca jest gorszy niż nie posiadanie go wcale. Jeśli widzę ostatni post dwa miesiące wcześniej, zawsze wówczas zastanawiam się czy firma jeszcze istnieje, może ma problemy, czy może nie ma nic do powiedzenia? Pamiętaj, że kupujący  często  trafia na Twój profil z wyszukiwarki czy strony internetowej i co pomyśli jak wpisy będą nieaktualne. Czy kupi Twój produkt, usługę?

Co to jest wartość?

Wszyscy mówią należy na Fanpage’u dać ludziom wartość, więc co to właściwie jest? Wartość to treść, która będzie interesująca dla Odbiorców. Twoja wiedza, doświadczenie, z którą możesz podzielić się z fanami. Nie piszesz dla siebie tylko dla kogoś. To nie oznacza, że musisz silić się na tematy niezgodne z Tobą żeby zadowolić publikę. Obserwując statystyki będziesz wiedział, jakie informacje z którymi chcesz się dzielisz będą interesujące dla Twoich fanów, a które nie.  Należy odróżnić wartość, która jest inspirująca od treści, owszem  angażujących, jednak niewartościowych. Wartością nie będę kotki czy pieski choć są popularne,  czy piątek, “piątunio”, czy też zabawy w oznacz przyjaciółkę.

Kiedy pisać?

Nie pisz gdy nie masz ochoty bo wypada coś dodać. Słowa maja moc. Użytkownik będzie wiedział kiedy tworzysz  na przymus i coś jest nieautentyczne. Napisany tekst może nieść,  zainspirować lub zniechęcić. Zawsze wiem, który profil jest bez pomysłu na jego prowadzenie  i czy właściciel jest zdesperowany, czy przekazujący pasję oraz autentyczność. Tak, właśnie to wiem po sposobie pisania. Słowem możesz sprawić wrażenie dużej firmy, mimo, iż prowadzisz jednoosobową działalność, pokazać wieloletnie doświadczenie, choć działasz od roku, pytanie czy chcesz i na tym Ci zależy. Ja jestem zwolennikiem autentyczności i szczerości, choć zdaję sobie sprawę z tego, że czasami może to być niemarketingowe ;). Tak więc znowu wracamy do umiaru.

Jak pisać posty na Facebooku?

Pisz kiedy masz wenę. Nie licz na to, że jak wrócisz do domu, będziesz pamiętać o tym co chcesz przekazać. Przydatny jest więc notatnik papierowy czy w telefonie.

Twój wizerunek

Zadbaj o spójność wizerunku z profilem prywatnym. Klient nie uwierzy w Twoje sentencje firmowe, jeśli tego samego nie znajdzie na  profilu prywatnym.  Tyle razy mówi się, że nie ma prywatności w sieci, a mam wrażenie, że nie wszyscy o tym pamiętają. Zdjęcie z alkoholowej imprezy tylko dla znajomy ch? Niekoniecznie jeśli wśród nich są Twoi Klienci, no i pamiętaj, że istnieje takie coś jak prt sc.

Jak pisać posty na Facebooku?

Nie przemycaj w każdym poście brandingu Twojej firmy, nie sprzedawaj co chwilę. Zapytaj sam siebie czy takie posty Cię interesują.  Zadbaj o piękną grafikę, to ona albo zatrzyma odbiorcę lub nie przykuje uwagi. Jeśli masz odwagę urozmaicać profil filmami, czy nagraniami live. Postaraj się być kreatywny, w myśl zasady: marketing to nie wojna na pieniądze tylko na pomysły.

Zawsze mówię na każdym szkoleniu, że największym problemem pisania jest przekonanie, a właściwie jego brak, że to co piszesz jest dobre. Niepewność, strach przed oceną, brak odwagi w wyjściu ze strefy komfortu widać w każdym naszym słowie.

Nie pisz dla “lajków”, to nie wychodzi, pisz dla siebie i dla Twoich czytelników. Wiem, że to brzmi infantylnie, ale sięgnij w głąb siebie.

Pobaw się w artystę, nie bądź oczywisty, a  zapewniam się już więcej nie będziesz narzekał na zasięgi.

 

Udostępnij

1 Komentarz

  • Pingback: Jak przygotować grafikę na Facebooka? | Coachbiz

Pozostaw komentarz Anuluj odpowiedź

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • ROPO. 1 lutego, 2023
  • Wskaźnik ROI 27 stycznia, 2023
  • Marketing na Pinterest. 19 stycznia, 2023
  • Customer Experience. 17 stycznia, 2023

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie
Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.
Ustawienia cookiesAkceptuję cookies
Zarządzaj zgodami

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT