Posty_Facebook

Jak pisać posty na Facebooku?

Jak pisać posty na Facebooku? Dziś przeczytałam zatrważający artykuł, który sugerował, że w dobie ucinania zasięgów przez Facebooka, żeby dotrzeć do użytkownika należy publikować nawet kilka razy dziennie. To jest tak złe, jak stwierdzenie, przez kogoś, że można obecnie publikować rzadziej.  Interpretacja większości firm skończyła się publikacją jeden raz na miesiąc

Więc ile razy?

Tyle ile masz razy ochotę przekazać coś wartościowego. Jak ja zawsze mówię, zachowując umiar i nie spamować, bo to się zwykle kończy  opuszczeniem Twojego profilu.

Publikacja raz na miesiąc i rzadziej?

Profil gdzie publikacje są z przed miesiąca jest gorszy niż nie posiadanie go wcale. Jeśli widzę ostatni post dwa miesiące wcześniej, zawsze wówczas zastanawiam się czy firma jeszcze istnieje, może ma problemy, czy może nie ma nic do powiedzenia? Pamiętaj, że kupujący  często  trafia na Twój profil z wyszukiwarki czy strony internetowej i co pomyśli jak wpisy będą nieaktualne. Czy kupi Twój produkt, usługę?

Co to jest wartość?

Wszyscy mówią należy na Fanpage’u dać ludziom wartość, więc co to właściwie jest? Wartość to treść, która będzie interesująca dla Odbiorców. Twoja wiedza, doświadczenie, z którą możesz podzielić się z fanami. Nie piszesz dla siebie tylko dla kogoś. To nie oznacza, że musisz silić się na tematy niezgodne z Tobą żeby zadowolić publikę. Obserwując statystyki będziesz wiedział, jakie informacje z którymi chcesz się dzielisz będą interesujące dla Twoich fanów, a które nie.  Należy odróżnić wartość, która jest inspirująca od treści, owszem  angażujących, jednak niewartościowych. Wartością nie będę kotki czy pieski choć są popularne,  czy piątek, “piątunio”, czy też zabawy w oznacz przyjaciółkę.

Kiedy pisać?

Nie pisz gdy nie masz ochoty bo wypada coś dodać. Słowa maja moc. Użytkownik będzie wiedział kiedy tworzysz  na przymus i coś jest nieautentyczne. Napisany tekst może nieść,  zainspirować lub zniechęcić. Zawsze wiem, który profil jest bez pomysłu na jego prowadzenie  i czy właściciel jest zdesperowany, czy przekazujący pasję oraz autentyczność. Tak, właśnie to wiem po sposobie pisania. Słowem możesz sprawić wrażenie dużej firmy, mimo, iż prowadzisz jednoosobową działalność, pokazać wieloletnie doświadczenie, choć działasz od roku, pytanie czy chcesz i na tym Ci zależy. Ja jestem zwolennikiem autentyczności i szczerości, choć zdaję sobie sprawę z tego, że czasami może to być niemarketingowe ;). Tak więc znowu wracamy do umiaru.

Jak pisać posty na Facebooku?

Pisz kiedy masz wenę. Nie licz na to, że jak wrócisz do domu, będziesz pamiętać o tym co chcesz przekazać. Przydatny jest więc notatnik papierowy czy w telefonie.

Twój wizerunek

Zadbaj o spójność wizerunku z profilem prywatnym. Klient nie uwierzy w Twoje sentencje firmowe, jeśli tego samego nie znajdzie na  profilu prywatnym.  Tyle razy mówi się, że nie ma prywatności w sieci, a mam wrażenie, że nie wszyscy o tym pamiętają. Zdjęcie z alkoholowej imprezy tylko dla znajomy ch? Niekoniecznie jeśli wśród nich są Twoi Klienci, no i pamiętaj, że istnieje takie coś jak prt sc.

Jak pisać posty na Facebooku?

Nie przemycaj w każdym poście brandingu Twojej firmy, nie sprzedawaj co chwilę. Zapytaj sam siebie czy takie posty Cię interesują.  Zadbaj o piękną grafikę, to ona albo zatrzyma odbiorcę lub nie przykuje uwagi. Jeśli masz odwagę urozmaicać profil filmami, czy nagraniami live. Postaraj się być kreatywny, w myśl zasady: marketing to nie wojna na pieniądze tylko na pomysły.

Zawsze mówię na każdym szkoleniu, że największym problemem pisania jest przekonanie, a właściwie jego brak, że to co piszesz jest dobre. Niepewność, strach przed oceną, brak odwagi w wyjściu ze strefy komfortu widać w każdym naszym słowie.

Nie pisz dla “lajków”, to nie wychodzi, pisz dla siebie i dla Twoich czytelników. Wiem, że to brzmi infantylnie, ale sięgnij w głąb siebie.

Pobaw się w artystę, nie bądź oczywisty, a  zapewniam się już więcej nie będziesz narzekał na zasięgi.

 

Podobne wpisy

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *