Storytelling
Storytelling można przetłumaczyć jako ,,opowiadanie historii’’ i zalicza się do marketingu narracyjnego, który buduje relację odbiorców z marką za pomocą angażującej treści nawiązującej do oferowanych produktów lub usług.
Warto włączyć tę metodę do strategii, ponieważ
◾nie jest to jawna, nachalna reklama
◾ukazuje interesujące tło dla danego produktu/usługi, co może wzbudzić pozytywne emocje i skojarzenia oraz wpłynąć na decyzje zakupowe
◾zwiększa zaangażowanie i przywiązanie do marki
◾łatwiej zapada w pamięć niż zwykły opis
Jakie są dobre praktyki w storytellingu?
✅umieszczenie wezwania do działania (CTA), aby zachęcić odbiorców do podjęcia pożądanych czynności
✅stworzenie bohaterów, których perypetie reprezentują markę
✅autentyczność i wiarygodność uzyskiwane przez odwoływanie się do rzeczywistych wartości i historii marki
✅odwoływanie się do odbiorców i ich problemów, marzeń, potrzeb. Ważne, aby mogli się identyfikować z opowieścią.
✅tworzenie historii z przekazem lub morałem
✅angażowanie i wpływanie na emocje np. przez wątki humorystyczne, zagadki, wzruszające sytuacje.
✅używanie naturalnego języka, bez wyszukanych lub branżowych słów
✅zaprezentowanie produktu/ usługi jako złotego środka na problemy
✅wzbudzanie ciekawości na samym początku historii (np. przez obietnicę rozwiązania zagadki), aby zwiększyć szansę na zapoznanie się z całą opowieścią
ZAPRASZAMY 🧡

Brak komentarzy