społeczny dowód słuszności w marketingu
|

Społeczny dowód słuszności w marketingu

✅,,Nie wiesz co wybrać? Wybierz to, co wszyscy!’’.
 
Tak w skrócie można scharakteryzować zasadę społecznego dowodu słuszności, która zakłada, że nie wiedząc, jaką podjąć decyzję, kierujemy się wyborami grupy.

 
Codziennie podejmujemy wiele decyzji i jesteśmy bombardowani bodźcami z każdej strony. Nasz mózg nie jest w stanie przetworzyć wszystkich informacji, które do niego docierają, dlatego czasem w ramach ,,optymalizacji’’ wybiera drogę na skróty.
 

U podstawy podążania za wszystkimi leży zautomatyzowane przekonanie, że skoro wiele osób uznało dane rozwiązanie za właściwe, to musi być ono dobre i dla nas. Czasem jest też to wynikiem realizowania potrzeby przynależności do grupy i lęku przed odrzuceniem.
 

Warto dodać, że efekt zjawiska jest tym silniejszy, im istotniejsze lub bardziej podobne do nas są osoby pierwotnie dokonujące wyboru. Mamy większe zaufanie wobec ich osądu i doświadczeń.
 

Jak to ma się do marketingu?
 
Mechanizm społecznego dowodu słuszności jest bardzo często wykorzystywany w kampaniach reklamowych poprzez sformułowania jak:
🔸,,zaufało nam już X osób’’
🔸,,większość osób wybiera nasz produkt na tle konkurencji’’
🔸,,99% użytkowników poleciłoby produkt znajomym’’
 

Obecnie firmy chętnie nawiązują także współpracę z influencerami (osobami, które mają duże wpływy w mediach społecznościowych), w której zlecają im dokonanie recenzji danego produktu/ usługi.
 

Chcesz marketingu z duszą? Zapraszamy! 🧡
 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *