followers

Dlaczego kupowanie obserwatorów na Instagramie się nie opłaca?

Posiadanie dużej ilości obserwatorów traktowane jest jako jeden z wyznaczników dobrej reputacji. Jeśli dany profil ma wokół siebie rzeszę fanów, to podchodzimy do niego z większym zaufaniem i entuzjazmem oraz istnieje szansa, że sami klikniemy magiczne „follow”. Niestety budowanie zaangażowanej społeczności w organiczny sposób to najczęściej długotrwały proces i nie każdy będzie miał czas lub cierpliwość do takich działań. Aby przyciągnąć na swój profil ludzi, trzeba regularnie oferować im ciekawy content oraz dawać jakąś wartość (np. wiedzę, humor). To również wymaga pracy, planowania oraz czasu na realizację całej strategii.

 
Niektórzy, aby szybko osiągnąć cel i w mgnieniu oka posiadać wielu obserwatorów decydują się na ich zakup. Nie jest to jednak korzystne działanie dla marki. Dlaczego?

 
◾to tylko liczby, za którymi nie idzie aktywność na profilu — często w takim przypadku można dostrzec konta z tysiącami obserwatorów, lecz niewielką ilością polubień i komentarzy.
◾brak zaangażowania ze strony kupionych followersów może skutkować obniżeniem zasięgów konta — algorytm widzi, że nawet dla naszych obserwatorów publikowane treści nie są interesujące, to dlaczego by miał puszczać post dalej?
◾brak docierania do grupy docelowej — kupieni obserwatorzy najczęściej są z innego kraju i kompletnie nie wiemy, jakie mają zainteresowania oraz kim są.
◾jest to działanie niezgodne z regulaminem Instagrama — jego wykrycie może skutkować banem lub nawet usunięciem konta.
◾spadek wiarygodności — osoba, która trochę już przebywa na Instagramie, bez problemu zorientuje się, że coś jest nie w porządku. Wystarczy sprawdzić aktywność na danym koncie lub przejrzeć całą listę obserwujących, aby zapaliła się czerwona lampka. Co więcej, istnieją aplikacje dedykowane do sprawdzania fałszywych follow.
◾brak zysków — nie tylko spadnie Ci zasięg i możliwość docierania do faktycznej grupy docelowej, ale także nic nie zyskasz na fałszywych obserwatorach.

 
Nie warto wybierać takiej drogi na skróty. Lepiej uzbroić się w cierpliwość i systematyczną pracą zdobyć prawdziwe przywiązanie odbiorców do marki. Jeśli jednak zależy Ci na czasie, to zdecydowanie lepiej wypromować profil za pomocą kampanii reklamowej na Instagramie.

 
Chcesz zbudować zasięg, a może przyda Ci się kampania reklamowa?
Zgłoś się do nas 🙂
followers

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *