RTB - reasons to believe
|

RTB (Reasons to believe) – dlaczego Twój klient ma Ci zaufać?

RTB to skrót od angielskiego „reasons to believe”, a zdanie to odnosi się do powodów, dla których odbiorcy mieliby obdarzyć Cię zaufaniem. Klientowi nie wystarczy sama obietnica, zapewnienie o efektach, potrzebuje powodów, dla których miałby uwierzyć w hasła reklamowe.
 

RTB można więc rozumieć jako uwiarygodnienie, udowodnienie i należy zawsze odnieść obietnice do racjonalnych argumentów. Powody muszą być niepodważalne, stanowić wręcz dowód w sprawie 😀
 

Jeśli odbiorca zawiedzie się na naszych zapewnieniach, to stracimy jego uznanie i istnieje szansa, że więcej nie zdecyduje się na naszą ofertę. Warto więc rozważnie podchodzić do planowania strategii komunikacji RTB.
 

Przykłady RTB?
🗨 rekomendacje od autorytetów z dziedziny;
🗨 odwołanie do historii marki;
🗨 storytelling;
🗨 efekt przed i po;
🗨 wyniki badań.
 
Alternatywą dla zapewniania racjonalnych przesłanek jest opieranie komunikacji na emocjach, które pojawiają się samoistnie pod wpływem określonych bodźców i z reguły nie potrzebują dodatkowych argumentów.
 

Która opcja Twoim zdaniem lepiej się sprawdza dla Twojej branży? Twarde dowody czy emocje?🙂
 
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy
RTB - reasons to believe

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *