Wakacyjne spadki zasięgów.
Czy w ostatnim czasie widzisz znaczące spadki w statystykach swojego profilu? Zastanawiasz się, co zrobiłeś/aś źle? Skreślasz dotychczasową strategię, planując rewolucję poprzez zmianę całego działania? Spokojnie, poczekaj chwilę…
Jeśli dotknęły Cię wakacyjne spadki w statystykach mediów społecznościowych, to musisz wiedzieć, że to nic nadzwyczajnego — zjawisko to choć frustrujące, to dotyka to wiele firm i influencerów w tym okresie. Zwykle nie oznacza jednak, że coś zostało źle zrobione.
Skąd więc się to bierze?
Wiele osób w trakcie wakacji przeznacza swój czas na relaks i odłączenie się od internetu, co może wpływać na mniejszy zasięg, czy zaangażowanie użytkowników. Lato to również okres, gdy ludzie mogą mieć inne priorytety niż przeglądanie mediów społecznościowych, jak np. wycieczki, wyjazdy na urlopy, festiwale, co zmniejsza ich ogólną aktywność online.
Co zatem zrobić, gdy Twoje statystyki zaczynają spadać?
Przede wszystkim zachować spokój i cierpliwość Przy okazji warto jednak zrobić audyt profilu, czyli sprawdzić, czy wszystkie zawarte na nim informacje są aktualne. To również dobry czas, aby zaplanować przyszłe działania oraz zacząć gromadzić inspiracje czy inne materiały, które przydadzą się po zakończeniu sezonu urlopowego. A jeśli zależy Ci, aby dotrzeć do konkretnych odbiorców, nawet w okresie wakacyjnym, skorzystaj z reklam.
Pamiętaj, że letnie spadki najczęściej są chwilowe. Ważne, aby się przez to nie zniechęcać, a zamiast tego systematycznie dostosowywać strategię do zmieniających się warunków. Jeśli potrzebujesz wsparcia w analizie danych i optymalizacji strategii mediów społecznościowych, chętnie Ci pomożemy!
____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy