coachbiz-logocoachbiz-logo
Zadzwoń i zapytaj
+48 577 853 535
Jestem dostępna w godzinach
Pon - pt 8:00-20:00
Pozostań w kontakcie
k.rycharska@coachbiz.pl
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media
Katarzyna Rycharska Katarzyna Rycharska
  • Witaj
  • O nas
  • Oferta
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt
  • Konsultacja
  • Sklep
  • Social media dla branży psychologicznej i rozwojowej
  • Prowadzenie profili Social Media

Jak to jest z tą konkurencją?

O mnie /  Blog /  Jak to jest z tą konkurencją?
 
jak-to-jest-z-konkurencją
Marka osobista i firmy, Refleksje

Jak to jest z tą konkurencją?

  • Katarzyna
  • 17 lutego, 2018
  • konkurencja, konkurować

Jak to jest z tą konkurencją?

Jadąc samochodem, zobaczyłam najbardziej kolorową i pachnącą konkurencję jaką znam, wiedziałam, że muszę tu wrócić. Butiki kwiatowe jeden przy drugim, to taki urokliwy temat. Chciałam sobie odpowiedzieć na ostatnio nurtujące mnie pytanie, jak to jest z tą konkurencją?

konkurencja 225x300 - Jak to jest z tą konkurencją? 
Patrząc przez okno samochodu myślałam jak cudownie, tak zgodnie pracują obok siebie. Co dziwnie, ponieważ powinnam już co nieco wiedzieć o konkurencji 😉 Szczególnie przy okazji ostatnich zdarzeń ;).
Karolina Gruszecka powiedziała na moim live, że nie wierzy w konkurencję. Sama odsyła klientów do innych z branży jak nie ma terminu.  Sabina Libera twierdziła, że konkurencja ją motywuje. Mnie konkurencja również motywuje i często uczy. Dawno przestałam walczyć z ceną i szukam raczej aspektów, które do mnie klienta przyciągną, mocno wierzę, że przekonam go, swoją jakością i osobowością, ale również zdaję sobie sprawę, że niektórzy wybiorą to co tańsze. 

Czy butiki z kwiatami pozwoliły odpowiedzieć mi na pytanie jak to jest z tą konkurencją?

Śledztwo dziennikarskie zostało przeprowadzone, wydane 10 PLN na tulipany 😉 Starałam znaleźć balans między tym jak ja czuję się jako konsument i jak to wygląda ze strony sprzedawcy.  Otrzymałam pomoc w postaci Natalki

Więc jak to jest z tą konkurencją?

Patrząc na zziębnięte panie sprzedające kwiaty, świat konkurencji, wydawał się nieco inny. Jedna z pań na pytanie czy ciężko tak sprzedawać jeden obok drugiego. Stwierdziła dość poirytowanym tonem, że towar na walentynki kupiony, zalega, nie może sprzedać, a ta obok przywiozła tulipany za 1,5 PLN.
Tak,  wszystkie pozostałe butiki miały tulipany po 2 zł. Gdy pojawiła się niższa cena, pojawiła się złość u innych i muszę powiedzieć, że to rozumiem.  Widziałam jak jej ciężko oraz jej bezsilność. Jednak czy to pomaga jej w sprzedaży i w relacjach z kupującymi? Dyskredytowanie przez nią konkurencji, spowodowało, że poczułam się niezręcznie. 
Często zauważyłam wśród sprzedających, desperację w oczach i w ciele oraz wołanie kupcie u mnie.  To jednak powodowało u mnie raczej niechęć do zakupu. I zapewniam Cię, klient to odbierze. 

A jak jest ze współpracą ze sklepikarzami?

Zapytałam innej sprzedawczyni, czy można porozmawiać z właścicielami obok i zauważyłam grymas twarzy oraz odpowiedź, że nie bardzo.  Urokliwość miejsca zbladła w moich oczach, pojawił się obraz walki o przetrwanie. 

Jak poradziła sobie pani z pytaniem o niską cenę?

Zadałam  pytanie kolejnej sprzedawczyni, czemu ma tulipany za 2 PLN skoro obok mają za 1,5 PLN.
Odpowiedziała, że nie wie jak jest obok u niej są świeże. (Ten za 1,5 PLN padł w domu ;)). 

Jak sprzedawczynie radziły sobie z konkurencją?

Większość z nich odpowiadała, że no jakoś sobie trzeba radzić, jak klient podejdzie to podejdzie.

Refleksje.

Mój obraz idealistyczny stał się bardziej racjonalny. Gdy brak jest pieniędzy, gdy zalega towar, jest ciężko, pojawia się zazdrość, niechęć.  Niestety.

Od razu pojawiło się pytanie, czy jakoś sobie trzeba radzić, jest wystarczająca?

Postanowiliśmy “ugryźć” temat inaczej.

W pewnym butiku była kolejka, zapytaliśmy więc stojących w niej ludzi, czemu właśnie wybrali ten  i otrzymaliśmy następujące odpowiedzi od trzech różnych osób.
– ponieważ jest pierwszy z brzegu,
– ponieważ ma najładniejsze kompozycje kwiatowe,
– ponieważ zawsze kupuję u tej pani.
– a ceny? wszędzie podobne.
 
Przyszła kolej na nas, żeby kupić jednego tulipana i naszą odpowiedź, a właściwie mojej córki. 
Widzisz mamo gdzie jest kolejka?  Tylko w dwóch butikach i obie sprzedawczynie były bardzo komunikatywne.
Tak, tak samo to odebrałam, najprzyjemniej kupowało się u dwóch pań u których nie wyczułam desperacji, ale otwartość do klienta.
konkurencja 2 300x225 - Jak to jest z tą konkurencją?

I dalej.

Choć to właściwie nie miało być na blogu. Dziś  przed akcją dziennikarską udałam się do butiku Bardotka po zakup biustonoszy. Pewnie w markecie byłoby taniej, ale to jak zostałam obsłużona, jak wyjaśniono mi wszystkie aspekty doboru biustonosza, spowodowało, że po prostu wrócę.

Czy jakoś sobie radzić jest wystarczające?

 Ważna lekcja z wyprawy dziennikarskiej to, że dla klientów ważne jest:
☑ lokalizacja,
☑ sposób podania, wystrój
☑ relacje
☑ jakość obsługi oraz komunikatywność.
Zawsze padły stwierdzenia, że ceny są podobne. Dlatego jeszcze bardziej przekonałam się o tym, że należy się wyróżnić.  Wszystkie książkowe zasady marketingowe, nie biorą się z nikąd i mają potwierdzenie w rzeczywistości. Jakoś sobie trzeba radzić jest niewystarczająca.  Konkurencja jest wszędzie, od nas zależy jak będziemy sobie z nią radzić.  Zawiść i złość według mnie jest destrukcyjna i nie pomaga, choć ją rozumiem. Jednak wpływu na konkurencję nie mamy, tylko i wyłącznie na siebie. To od nas zależy jak będziemy ją traktować. Czy zazdrość pomoże, czy warto marnować czas na negatywne uczucia, lepiej pomyśleć co możemy zrobić dla naszego biznesu, a jeśli konkurencja jest lepsza, to dlaczego? 
 
Udostępnij

Brak komentarzy

Pozostaw komentarz Anuluj odpowiedź

SZUKAJ

KATEGORIE

  • Emocje, inteligencja emocjonalna
  • Marka osobista i firmy
  • Ogólne
  • Refleksje
  • Rozwój osobisty
  • SEO
  • Social Media

Newsletter

OSTATNIE WPISY

  • Wskaźnik ROI 27 stycznia, 2023
  • Marketing na Pinterest. 19 stycznia, 2023
  • Customer Experience. 17 stycznia, 2023
  • Punkty styku klienta z marką. 12 stycznia, 2023

Weź biznes w swoje ręce i napisz do mnie!

Kontakt

O MNIE

Powiedz jaki masz problem i w czym mogłabym Ci pomóc. Możesz spodziewać się ciężkiej pracy, prawdy, autentyczności, wiedzy i wsparcia. Skutecznie pomagam w biznesie i marketingu firmy.

OFERTA

KONSULTACJE BIZNESOWE

SZKOLENIA

USŁUGI

WAŻNE LINKI

  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Regulamin
  • Klauzula RODO
  • Kontakt

ZNAJDZIESZ MNIE TU

ul. Kossaka 72
85-307, Bydgoszcz
woj. Kujawsko-pomorskie
Polska

(+48) 577 853 535

k.rycharska@coachbiz.pl

  • facebook
  • facebook-alt
  • linkedin
  • instagram
  • youtube
  • tiktok

© 2017 coachbiz.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie
Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych.
Ustawienia cookiesAkceptuję cookies
Zarządzaj zgodami

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT