Co kryje się za marketingiem inkluzywnym?

W obecnych czasach kładzie się coraz większy nacisk społeczny na tolerancję różnic oraz poszanowanie dla każdego. Nie inaczej jest w marketingu!

💭 Marketing inkluzywny to strategia promująca i uwzględniająca różnorodność. Nie ma w niej miejsca na wykluczanie niektórych grup ze względu np. na ich cechy, wygląd, choroby, płeć, czy kraj pochodzenia. Polega na włączeniu do działań osób, które dotychczas często były wykluczane, jednocześnie biorąc pod uwagę ich potrzeby.

💭 Dlaczego warto działać w taki sposób?

▪ Zmniejsza to poczucie stygmatyzacji i wykluczenia społecznego, dając szansę na lepsze samopoczucie osobom znajdującym się w mniejszości.
▪ Pozwala to na zbudowanie lojalności oraz zaufania, gdy osoby dostrzegają siebie, czy swoje wartości w reprezentacji reklamowej.
▪ Umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców.
▪ Wyróżnia na tle konkurencji.
▪ Odgrywa się aktywną rolę w promowaniu równości, tolerancji, co może przyczynić się do zmiany społecznej.

💭 W przypadku marketingu inkluzywnego niezwykle ważne jest dobre poznanie osób z mniejszości włączonych do działań. Należy zrozumieć ich punkt widzenia, marzenia oraz potrzeby, a także starannie tworzyć przekaz, by nikogo nie urazić.

____
I rozpalimy Twój marketing.
Social Media z duszą.
Zapraszamy

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *